15/8 2011 Cherhill

15/8 2011 Cherhill

Innlegg eva-marie » Man Aug 15, 2011 6:56 pm

Vakker ny kornsirkel rapportert ved Cherhill i Wiltshire, England:

Bilde

Mer info: http://www.cropcircleconnector.com/2011 ... 2011a.html
eva-marie
Site Admin
 
Innlegg: 575
Registrert: Ons Mar 19, 2008 12:35 am

Re: 15/8 2011 Cherhill

Innlegg eva-marie » Man Aug 15, 2011 8:25 pm

Se på den intrikate legden!:

Bilde

Bilde

Bilde
eva-marie
Site Admin
 
Innlegg: 575
Registrert: Ons Mar 19, 2008 12:35 am

Re: 15/8 2011 Cherhill

Innlegg eva-marie » Tir Aug 16, 2011 5:10 pm

Se på denne legden!!

Bilde
eva-marie
Site Admin
 
Innlegg: 575
Registrert: Ons Mar 19, 2008 12:35 am

Re: 15/8 2011 Cherhill

Innlegg torehol » Tir Aug 30, 2011 10:28 pm

Hvor bliver Eirik?
torehol
 
Innlegg: 6
Registrert: Man Jun 15, 2009 5:16 pm

Re: 15/8 2011 Cherhill

Innlegg torehol » Fre Sep 02, 2011 11:07 pm

Beklager, mente Erik.

Tenkte kanskje du hadde en plausibel forklaring på denne kornsirkelen?

Regnet med det ja!

Saken er den at uansett hvor stor,- intrikat,- avansert,- komplisert osv. en kornsirkel er vil du alltid forklare den med menneskelig inngripen.

Korsirkler er et av de mysterier som vitenskapen ikke tør å ta tak i. Desverre er vi ikke kommet lengre enn at vi blir styrt av økonomiske interesser, og hva naboen synes om oss. Vi er fanger av et system.

Et lite eksempel:
Jeg er vokst opp blant fiskere og sjøfolk. Disse har til alle tider hevdet eksistensen av s.k. monsterbølger (bølger opp mot 30m høyde).
Ifølge vitenskapen og de "lærde" var det fysisk og matematisk umulig at slike kunne oppstå, dermed ble de som påstod dette latterliggjort i alle relevante sammenhenger.

Ikke før en matematikerspire (tror det var på NTNU) hostet opp en formel som matematisk viste muligheten av slike fenomen, begynte de "lærde" å studere fenomenet.
Når i tillegg rigger i nordsjøer begynte å registrere 100årsbølger en eller flere ganger pr år, ble fenomenet en etablert sannhet.
(Beklager om jeg har brukt dette eksemplet før.....)

Verden og vitenskapen er full av slike paradokser, og kornsirkler er et av dem.

Etter 50 års livserfaring er det noe som sier meg at dagens (ungdom?) ikke har vilje eller evner til å drive på med dette i tiår etter tiår uten annen kred enn kommentarer på ei nettside.

Jeg tror det koker ned til tro eller ikke tro når det gjelder slike fenomen. Om noe kan bevises er det stadig nok av personer som mistror bevisene, og har sin mening, uansett.

Leggetid.....
Mvh
torehol
 
Innlegg: 6
Registrert: Man Jun 15, 2009 5:16 pm

Re: 15/8 2011 Cherhill

Innlegg eva-marie » Lør Sep 03, 2011 10:56 pm

Vi snakker ikke om at noe er umulig her, Erik. men hvor lang tid det ville ta og hva slags arbeidsforhold man vilel treng (lys f.eks.).
(Kan du ikke være så snill å slutte med å sitere innelgget du svarer på. Det tar så stor plass. Det holder lenge at du sier navnet på den du svarer. Vi klarer faktisk å lese innlegget rett over uten å få det gjentatt av deg i anførselstegn.)
eva-marie
Site Admin
 
Innlegg: 575
Registrert: Ons Mar 19, 2008 12:35 am

Re: 15/8 2011 Cherhill

Innlegg eva-marie » Søn Sep 04, 2011 11:40 pm

Formasjonen oppsto over natta.
jg kan forsikre deg om at den ikke var laget av noen som samarbeidet med bonden! Han ble meget sint over formasjonen, og erklærteat hvis han fikk tak i de som hadde alget den, vilel han politianmelde dem!
jeg synes absolutt det er verdt å dvele med en slik interessant legd. Legg merke til at kornet ikke bare ligger bøyd til hver side annenhver gang , men at kornstråene bøyer seg rundt svingene.
jeg ville sette pris på om du slutter med siteringen, ja.
eva-marie
Site Admin
 
Innlegg: 575
Registrert: Ons Mar 19, 2008 12:35 am

Re: 15/8 2011 Cherhill

Innlegg eva-marie » Tir Sep 06, 2011 7:32 pm

Jeg kjenner begge pilotene ved Wiltshire Microlight Centre godt. - Erfarne, stødige flygere (den ene med bakgrunn som jagerpilot fra det engelseke flyvåpenet.) Denne flystripa ligger like ved Cherhill. Når de forteller at formasjonen ikke var der om kvelden 14. august, og ble oppdaget om morgenen den 15., er det opplysninger til å stole på.

Hvorfor gidder du forresten å skrive i dette forumet når du stadig sier at du "ikke finner ting interessant". Merkelig prioritering av tid....
eva-marie
Site Admin
 
Innlegg: 575
Registrert: Ons Mar 19, 2008 12:35 am

Re: 15/8 2011 Cherhill

Innlegg Olaf H » Ons Sep 07, 2011 9:28 pm

Hei.
Jeg heter Olaf Halsnes og har ikke kommentert på dette forumet før, men har fulgt fenomenet noen år.
Og det er jo et besynderlig fenome. Tanken om noe vi ikke kjenner er også for meg en barriære å bryte.

Eva M har jo ved flere anledninger uttrykt at hennes motiv og ønske er å bringe disse raritetene ut til folket.
Det gjør hun da også med stort engasjement, selv om responsen tilbake i år virker til å være litt laber.
Så ikke skyt budbringeren.

Men Erik, da ser jeg virkelig frem til at du bringer dette "litt vidre".
Cherhill, som du synes er en stagnasjon, ser ut til å bli årets siste formasjon.

Hvorfor f.eks varierer start og stopp-tidspunkt fra år til år?
Hvordan planlegge Bert Janssens oppdagelse av en forholdsvis enkel sirkel v East Kenneth? Som kvadrerer både flate og omkrets?
Hvorfor treffer en linje på google earth fra årets første formasjon og over Silbuey Hill, og vidre, jordet til fjorårets siste formasjon?
Og har du fått med deg at denne linjen er så godt som 90 gr på (fjorårets) linjen fra Codford Ring til Silbury Hill? CF Ring har nemlig en stein som peker mot Silbury. (samt Glostenbury og Old Sarum)
Hvorfor var fjorårets 10 (egentlig 9) første formasjoner ved spesiele steder? Eldst, høyest, lengst osv.)

Sikkert bare tilfeldigheter, men det er faktisk endel av dem.
Så forklar det. Da er vi litt vidre.
Olaf H
 
Innlegg: 6
Registrert: Man Jun 21, 2010 9:10 pm

Re: 15/8 2011 Cherhill

Innlegg eva-marie » Tor Sep 08, 2011 7:56 pm

GJEEESP!!! Det er grusomt kjedelig å kommunisere med deg, Erik!
Enten får du godta andres bevis eller så får du undersøke ting selv! Hvorfor ikke reise til England og erfare ting selv. så slipper du hele tida å stole på andres utsagn, som du uansett mistror! Og hvis du ikke gidder å undersøke fenoement selv, hvorfor ikke la oss i fred som gjør det?

Olaf, ikke involvér deg i diskusjoner med Erik! Du kommer ingen vei med ham. Han sier bare det samme om og om igjen og det fører ingen vei.
eva-marie
Site Admin
 
Innlegg: 575
Registrert: Ons Mar 19, 2008 12:35 am

Re: 15/8 2011 Cherhill

Innlegg Olaf H » Lør Sep 10, 2011 8:09 am

Hei Erik.
Les det jeg skrev litt tabloidt.
Endel finner du på Crop Circle Connector-sidene, noe dukker opp når man googler ting, og wikipedia er også en god bidragsyter.

Men poenget er at man finner pussige ting uannsett hvilken lykt man bruker.
Og til dags dato er det ingenting som hverken beviser eller motbeviser noe som helst.
Det i seg selv er høyst merkelig.

Jeg tenker at, hvis alt dette er såkalt naturlig skapt, må det jo vere et slags David Copperfield-team der nede, siden løsningen fremdeles har forblitt ukjent for oss. Men i motsetning til David Copperfield, måtte vel mediene slåss om retten til å avsløre dette som en bløff.
Eller er det så enkelt at mediene egentlig ikke bryr seg om sånt?
Ikke vet jeg, men med midler ville det vært mulig å avsløre det til nå. hvis alt er en stor fake.
Det synes jeg er like merkelig som alle de andre "uforklarlige" tingene som man kan finne.

Dette er sikkert for generelt til å skrives under Cherhill, men har ikke særlig mere å bidra med egentlig.
Det måtte isåfall være at legden i Cherhill må kreve lang trening, for å greie å få til raskt, spesielt i mørket.
Olaf H
 
Innlegg: 6
Registrert: Man Jun 21, 2010 9:10 pm

Re: 15/8 2011 Cherhill

Innlegg Olaf H » Søn Sep 11, 2011 1:07 pm

Hei Erik.
Jeg bare svarer kort at du har visst ikke forstått hva jeg har ment, og det lever jeg godt med.

Den dagen jeg måtte finne noe som jeg anser som bevis skal jeg nok legge det frem.
Jeg undrer meg mere over helhetsbildet enn å se på enkeltdetaljer som "bevis".

Annbefaler også Bert Janssen sine sider som, ihvertfall for meg, gir noen perspektiver på at fenomenet kan være langt mere enn den fysiske sirklen i åkeren.
Jeg kan gi deg masse spørsmål, men få svar ser du.
Takk for denne gang.

http://www.cropcirclesandmore.com/content/welcome.html
Olaf H
 
Innlegg: 6
Registrert: Man Jun 21, 2010 9:10 pm

Re: 15/8 2011 Cherhill

Innlegg eva-marie » Ons Sep 14, 2011 6:14 pm

Olav, det er ingen vits å prøve å overtale Erik til å vise ordentlig interesse for fenomenet. Han besøker sjelden kornsirkler på bakken, han følger ikke særlig godt med på de ulike nettstedene når nye sirkler kommer og kjenner derfor få av omstendighetene rundt de ulike sirklene. Han leser heller ikke mye av den internasjonale litteraturen om fenomenet.
Med andre ord: Han vet ganske lite om fenomenet!
Derfor synes jeg ikke du skal kaste bort tida på å diskutere med ham.
At han gidder å bruke sin tid på prøve å tilbakevise opplysninger om kornsirkler når han selv velger ikke å bruke tid på å undersøke opplysningene, taler vel for seg selv?
eva-marie
Site Admin
 
Innlegg: 575
Registrert: Ons Mar 19, 2008 12:35 am

Re: 15/8 2011 Cherhill

Innlegg Olaf H » Lør Sep 24, 2011 1:09 pm

Kort svar ligger på Ulike kornsirkeltemaer/laget av mennesker.
Olaf H
 
Innlegg: 6
Registrert: Man Jun 21, 2010 9:10 pm


Gå til Kornsirkler 2011

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester

cron