Hvordan oppstår kornsirklene?

Diskuter alt om kornsirkler

Hvordan oppstår kornsirklene?

Innlegg eva-marie » Ons Mar 26, 2008 11:21 pm

Her kan du komme med din mening og dine teorier om hvordan kornsirklene oppstår og hvem som lager dem.
Eva-Marie
Sist endret av eva-marie den Tor Mar 27, 2008 11:41 pm, endret 1 gang
eva-marie
Site Admin
 
Innlegg: 575
Registrert: Ons Mar 19, 2008 12:35 am

Re: Hvordan oppstår kornsirklene?

Innlegg Stianfred(CSETI) » Tor Mar 27, 2008 12:08 am

eva-marie skrev:Her kan du komme med in mening og dine teorier om hvordan kornsirklene oppstår og hvem som lager dem.
Eva-Marie


Reiser til England nå til sommeren, men det er ikke første gang, men det å være i kornsirkler blir første gang : )
Håper å få noen ideer da, men vil ikke tro for mye..er lurt å være skeptisk til tro.

Veldig kjekt med forum Eva, takker : )

Mvh, Stian Arnesen
CSETI
Brukerens avatar
Stianfred(CSETI)
 
Innlegg: 1
Registrert: Tor Mar 27, 2008 12:03 am

Tagging

Innlegg Urgim » Tor Mar 27, 2008 12:08 am

Det er mange teorier ingen tvil om det. Hva om det er alien ungdommer som råner rundt i sine litt avdankede ufoer og tagger rundt på grønne enger, for deretter å stikke av??
In the Land of the Blind, the one eyed man is considered insane.
Urgim
 
Innlegg: 10
Registrert: Tor Mar 27, 2008 12:01 am

Innlegg .-H-. » Tor Mar 27, 2008 12:12 am

Alt er jo mulig... men ettersom jeg aldri har fått vært i noen kornsirkel, og ikke har fått opplevd dem på nært hold, kan jeg ikke si så mye om det. Filmene om temaet virker jo også ekte nok, men så lenge jeg ikke har fått opplevd det selv, så vet jeg ikke hva jeg skal tro..
.-H-.
 

Innlegg Nora Hermine » Tor Mar 27, 2008 1:24 am

Siden jeg har vært der og sett dem med egene øyne er jeg overbevist om at det ihvertfall ikke er menneskelagd!
Tror det er noe/noen som vil fortelle oss noe og prøver å formidle det gjennom kornsirkler. Det er bare det at vi har problemer med å tolke det.
Og tror ikke det er noe som vil oss noe vondt som ligger bak!:)
Hvordan de oppstår derimot har jeg ingen god forklaring på.
Men er interessant å se hva folk mener og tror!:)
Nora Hermine T-J
Nora Hermine
 
Innlegg: 2
Registrert: Tor Mar 27, 2008 12:06 am
Bosted: Ås

Innlegg erikdahl » Tor Mar 27, 2008 9:32 am

En mulig forklaring på kornsirkler

En mulig forklaring på kornsirkelfenomenet er at de kan være “bilder av sola på jordas netthinne”. Sola sender ut store mengder neutrinoer (to neutrinoer for hver gang 4 hydrogenatomer fusjonerer til helium). Disse neutrinoene kan betraktes som ”elektroner uten ladning”. Noen av dem konverterer til partikler som er mye tyngre – såkalte muon-neutrinoer og tau-neutrinoer.

Utsendelsen av neutrinoer kan muligens være pulsert. De går rett gjennom jorda, men påvirkes litt av gravitasjon, siden de har endelig masse. I følge mitt forslag blir banen modifisert slik at strålene fokuseres på den andre siden av jorda. Neutrinoer vekselvirker nesten ikke med noen stoffer, men noen av dem forandrer kloratomer til edelgassen argon. (Dette brukes som metode for å registrere neutrinoer i mange internasjonale prosjekter – se f eks neutrino på den engelske Wikipedia.) Forslaget innebærer at det oppstår svært store konsentrasjoner av neutrinoer der man finner kornsirkler. Disse partiklene kan da vekselvirke med et stoff i kornsirklene, og det kan godt være klor. Ved at kloret ødelegges, reduseres det osmotiske trykket i planten, i følge mitt forslag. Man kan eventuelt finne ut om en slik reaksjon har funnet sted ved å måle argon-innholdet i kornsirkler.

Jeg er klar over at en svakhet ved forslaget er at England – der mange kornsirkler observeres – aldri har sola helt på den motsatt side av jorda. Muligens kan slike fenomener forklares ved ulike refleksjoner.


26.3.2008
Erik Dahl
Trondheim
erik@dromsmia.no
erikdahl
 
Innlegg: 1
Registrert: Ons Mar 26, 2008 8:02 pm

Innlegg -H- » Tor Mar 27, 2008 7:06 pm

interessant forslag.. men hvis det er Sola, som du sier, som sender ut neutrinoer, som igjen går igjennom Jorda og viser seg som mønstre i planter på den andre siden, hvorfor er det da ikke like stor kornsirkelaktivitet andre steder på Jorda? f.eks. på samme breddegrad rundt kloden?
Ettersom Jorda roterer rundt sin egen akse, og Sola konstant sender ut stråling, ville det vel bare være logisk at det var like mange kornsirkler andre steder på Jorda?
Dessuten, hvordan forklarer du at det ikke forekommer kornsirkler om vinteren? Sola sender da ut stråling da også!

ps. hvis dette innlegget virker en smule irritert, så beklager jeg.. blir bare veldig engasjert i ting som dette :wink:
aka Henrik B.L.

"There are two infinite things; the Universe and human stupidity. And I'm not sure about the first." A. Einstein
"It is not death that a man should fear, but he should fear never beginning to live"
-H-
 
Innlegg: 21
Registrert: Tor Mar 27, 2008 12:07 am
Bosted: Ski

Innlegg Svale » Fre Mar 28, 2008 7:54 am

Jeg tror definitivt det er et naturlig fenomen, og synes det gir svært spennende implikasjoner om hvor mye virkeligheten rommer som ikke er umddelbart synlig.

Mandalas, mønstre, krystallstrukturer. Alt dette produserer naturen selv. Alle mønstre er naturlig tilgjengelige.

Hvordan har jeg ingen forklaring på...
Svale
 
Innlegg: 2
Registrert: Ons Mar 26, 2008 11:48 pm

Innlegg -H- » Søn Mar 30, 2008 2:29 am

så klart, det at det er et naturlig fenomen er jo logisk! men hvordan vil du forklare at naturen kan skape kornsirkler som f.eks. alienansiktet med CD'en? eller det menneskelignende ansiktet? det er godt mulig at kornsirkler generelt er naturlig, men tror personlig at det står andre krefter bak!
jeg nærmest håper at det er andre livsformer fra et annet sted i universet som skaper mønstrene. Det vil jo bety at vi ikke er alene, og at det er noe der ute som vet at vi er her =)
for å sitere en replikk fra filmen Contact: "If there aren't other lifeforms out there, it's an awful waste of space!"
er ikke sikker på om jeg siterte helt korrekt, er en stund siden jeg har sett filmen.. men jeg synes den kommentaren er utrolig bra! og den som fant den på har så utrolig rett! :wink:
aka Henrik B.L.

"There are two infinite things; the Universe and human stupidity. And I'm not sure about the first." A. Einstein
"It is not death that a man should fear, but he should fear never beginning to live"
-H-
 
Innlegg: 21
Registrert: Tor Mar 27, 2008 12:07 am
Bosted: Ski

Innlegg Svale » Søn Mar 30, 2008 10:19 am

Flere forskere, bl.a Freddy Silva, mener at det er forskjellige energier bak de forskjellige kornsirklene. Ikke umulig ...

Er helt enig i at det er mange av formasjonene som har helt, helt spesielle kvaliteter. Ikke bare ansiktet men også de som f.eks forutser planetenes plassering, måneformørkelser, menneskets DNA, edderkoppspinn osv.

Det er forsåvidt sikkert lett å tenke seg at noen kjører ned til oss på nattetid og "zapper" kornet, men jeg tror ikke det. Som sagt så vet jeg ikke hva jeg tror. Det er en av de tingene som gjør med så fasinert av dette.
Svale
 
Innlegg: 2
Registrert: Ons Mar 26, 2008 11:48 pm

kornsirkler, les mønstre på bakken

Innlegg Bjørn » Søn Mar 30, 2008 1:01 pm

for meg er disse mønstrene beskjeder fra sivilisasjoner som vil oss godt, og vil hjelpe oss til å forstå helheten, å ikke drive på med dette spillet om penger, det er ikke særlig utviklende for sjelen..og rent utviklingsmessig er vi på jorden bare barn..i kanaliseringer er det lenge kommet frem at vi har besøk av omtrent 300 forskjellige sivilisasjoner som nå besøker denne delen av vår galakse..ingen vitenskap kan fortelle noe om dette fordi livet ikke er vitenskap, det er kropp, sinn og ånd forenet i vår bevissthet..kanalisert er det også at det spesielle mønsteret på bakken i Snåsa i N-Trøndelag, ISSIRKELEN viser oss kosmiske og jordiske kraftlinjer som vi kan benytte oss av..
Healer
Bjørn
 
Innlegg: 1
Registrert: Tor Mar 27, 2008 3:07 pm
Bosted: Steinkjer

Innlegg -H- » Søn Mar 30, 2008 2:29 pm

Flere forskere, bl.a Freddy Silva, mener at det er forskjellige energier bak de forskjellige kornsirklene. Ikke umulig ...


energier har tydeligvis en spesiell rolle i dannelsen av kornsirkler! Nesten alle som går inn i en kornsirkel har fått noen spesielle følelser, som en underlig glede! Hva slags energier, gode eller onde, er det ingen som kan svare på. Men jeg tror selv at energiene vi føler er ment som tegn på et eller annet, kanskje for at vi skal forstå hva som egentlig skjer?! Jeg har ikke besøkt noen kornsirkler selv, men de jeg har snakket med som har gått inn i dem, forteller mye av det samme.
Jeg tror de som lager sirklene lager dem for å fortelle oss noe, men vi er rett og slett for dumme og naive til å se det! Forhåpentligvis vil noen klare å knekke gåten en gang...
Jeg håper som sagt på å få besøkt noen kornsirkler i år, så jeg kanskje kan få oppleve det samme.... :D
aka Henrik B.L.

"There are two infinite things; the Universe and human stupidity. And I'm not sure about the first." A. Einstein
"It is not death that a man should fear, but he should fear never beginning to live"
-H-
 
Innlegg: 21
Registrert: Tor Mar 27, 2008 12:07 am
Bosted: Ski

Innlegg Nora Hermine » Man Mar 31, 2008 10:44 pm

Som sagt er jeg overbevist om at formasjonene ikke er menneskelagd.
Og jeg mener at hvis de/det som lager kornsirklene hadde ønsket å gjøre oss vondt tror jeg de ville gjort det for lenge siden. Så jeg tror det bare er gode hensikter med dette fenomenet!:D
Jeg tror også at det muligens kan være en slags måte å lære opp menneskene på. At det er noe de prøver å formidle på en sånn måte at vi må skjønne det av oss selv, også står de på sidelinja og hinter til måter å komme frem til svaret på.
Kanskje er det en parallell dimensjon hvor det er noe eller noen som har funnet en måte å komme over i vår dimensjon på, og at det er de/det som lager kornsirklene.
Jeg vet det jo ikke, men det er morsomt å prøve å komme frem til mulige løsninger, og å filosofere litt rundt temaet!:D

Er enig med deg, Henrik om at den replikken fra Contact er genial! Og filmen i seg selv er utrolig bra! Det er ikke noe kornsirkler i den, men er virkelig verdt å se likevel!
Nora Hermine T-J
Nora Hermine
 
Innlegg: 2
Registrert: Tor Mar 27, 2008 12:06 am
Bosted: Ås

Innlegg Jan » Tir Apr 01, 2008 11:57 pm

Jeg vil vise til Illustrert vitenskap nr.4/2008. I en artikkel om avtrykk av et fremmed univers s. 43-44, der det lanseres en nye teorier vedr. vårt univers. Denne artikkelen anbefaler jeg de av dere som har interesse i nevnte tema å lese. Her stilles det spørsmål om det finnes flere univers enn det som vi bor i. De lanserer en teori om at universet ikke er homogent, men i stedet fraktalt i sin oppbygging. Det som slo meg når jeg leste denne artikkelen, var at det er en kornsirkel som er interessant i den henseende. Ickleton fraktalen fra 1991.
Viser den vårt univers(stor ”sirkel”)?
Viser den at det dannes nye univers rundt vårt univers (små sirkler)?
Viser den en annen teori enn big bang?
Jan
Jan
 
Innlegg: 1
Registrert: Tir Apr 01, 2008 11:15 pm

Innlegg -H- » Ons Apr 02, 2008 12:47 am

jeg har lest den artikkelen en gang, men det er en stund siden nå, og jeg husker ikke nøyaktig innholdet, men jeg er enig med deg i at det er utrolig spennende og interessant! Jeg syns alt som har med Universet og andre planeter osv. å gjøre er utrolig spennende, og den gangen jeg skal begynne å jobbe, må det være med noe innenfor det... Jeg leser gjennom alt jeg finner av stoff om alt utenfor Jorda, og mysterier som kan linkes til ting utenfor atmosfæren vår! Jeg får tak i hvert eneste nummer av Illustrert Vitenskap også! :D
den kornsirkelen du snakker om, tror jeg ikke jeg har sett?! kan du sende en link eller et bilde? enten her eller på PM? :D
det at vårt univers er det eneste er for meg vanskelig å tro.. for hva finnes utenfor universets grenser? ingenting? vitenskapen har da bevist at ingenting er ingenting? ikke engang den mørke massen i universet som ikke inneholder luft av noe slag er ingenting! den er blitt gjenkjent som universets skjelett! så jeg tror, hittil, at mennesket ikke kan fatte hva som egentlig skjer der ute... jeg tror det er så ufattelig stort, at det er umulig å tenke seg det! og om det er enda flere universer der ute...? :shock:
jeg blir rett og slett helt lamslått når jeg leser om det, og tankene vandrer til forskjellige teorier!

helt til slutt, unnskyld for dette "off-topic" spørsmålet; men er det noen som vet om noen nettsider om dette emnet, som er til å stole på? annet enn IllVit's hjemmesider?

:wink:
aka Henrik B.L.

"There are two infinite things; the Universe and human stupidity. And I'm not sure about the first." A. Einstein
"It is not death that a man should fear, but he should fear never beginning to live"
-H-
 
Innlegg: 21
Registrert: Tor Mar 27, 2008 12:07 am
Bosted: Ski

Neste

Gå til Ulike kornsirkeltemaer

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 10 gjester

cron