Chilbolton 2001 - svar på vårt fra 70-tallet

Diskuter alt om kornsirkler

Chilbolton 2001 - svar på vårt fra 70-tallet

Innlegg may » Ons Jul 22, 2009 3:52 pm

Mener det var i 1978 "vi" sendte ut våre spesifikasjoner og søkte om kontakt.
Hvorfor i all verden blir ikke dette mottatt som et svar? Forventer man ikke svar?
Noen vitenskapsmenn som har forklart hvorfor?? :?:
may
 
Innlegg: 9
Registrert: Tir Jun 09, 2009 10:53 am

Re: Chilbolton 2001 - svar på vårt fra 70-tallet

Innlegg kivriel » Ons Jul 22, 2009 7:21 pm

SETI Institute er en organisasjon som leter etter liv i verdensrommet ved å lytte på radiobølger.

Det virker på meg som om dette er en organisasjon som virkelig legger sin sjel i å skjule at det er mye i kornsirklene som tyder på at vi allerede er kontaktet
uten at de har vært involvert. :wink:

Se her : http://www.seti.org/Page.aspx?pid=823
kivriel
 
Innlegg: 80
Registrert: Lør Mai 09, 2009 8:35 am
Bosted: Trondheim

Re: Chilbolton 2001 - svar på vårt fra 70-tallet

Innlegg eva-marie » Tor Jul 23, 2009 1:15 am

Bilde

Her er oppslaget om denne formasjonen: http://www.kornsirkler.org/Spesielle/2001Chilbolton.htm.
(Eller gå inn på http://www.kornsikler.org og klikk "Kornsirkler" øverst i venstre kolonne og ruull nedover.)

I dette oppslaget er det mange fine lenker om formasjonen. og om meldingegn som vble sendt ut fra Arecibo-teleskopet i Puerto Rico i 1974.
eva-marie
Site Admin
 
Innlegg: 575
Registrert: Ons Mar 19, 2008 12:35 am

Re: Chilbolton 2001 - svar på vårt fra 70-tallet

Innlegg Peter » Fre Jul 24, 2009 8:44 am

SETI retter seg mot en piteliten del av et mye størrerre spektrum av muligheter; nemlig sivilisasjoner som har et omtrent likt uviklingsnivå som oss; en som bruker radiobølger som kommunikasjonsmiddel for eksempel.
Hvordan skal en definïere utenjordisk liv? Kanskje der finns bevistheter på måter vi ikke engang kan tenke på.

Men..
Kanskje vi har fått sfar..
http://www.slechtnieuws.be/nieuws/argen ... dsfragment
Lenken følger till et artikel utfra et Belgisk nettavis.
Artikelen påstår at Instituto Argentino de Radioastronomia har fanget opp signaler som, etter analisering av blant annet
SETI, ikke kan være av naturlig opprinnelse. Under selve artikelen kan du høre det signalet.

Ikke et ord om dette på SETI sitt webside. Dette er i grunn ikke så overaskende; jeg tror at i tilfelle at SETI skulle finne et utenjordisk radiosignal, publikum skal være de siste som skal vete om dette.

Så lenge et er kun den ene Nettavisen som skriver om dette tror jeg ikke at dette er så seriøs. Grunnen for at jeg nevner det her er at kanskje noen andre har lest om dette rykte.
Er der noen som kan bekrefte dette?
Peter
 
Innlegg: 151
Registrert: Fre Mar 28, 2008 10:01 pm
Bosted: Røldal

Re: Chilbolton 2001 - svar på vårt fra 70-tallet

Innlegg Papa » Man Aug 24, 2009 4:11 pm

Jeg så en dokumentar om søk etter utenomjordisk liv for en tid tilbake. Der fremkom det at i USA finnes det et marked for at vanlige folk kan få sendt ut sine budskap til rommet. Det er bare å ringe et firma og gi beskjed om hva som skal sendes ut og mot hvilken stjerne, og så stiller de inn parabolen mot denne stjerna og sender ut et digitalt signal. Så, om alt fra 4 år og oppover så er det en eller annen stjerne med tilhørende planetsystem som får meldingen din. Snedig? Skal tro hva det koster å få sendt ut en melding....
Papa
 
Innlegg: 3
Registrert: Man Aug 24, 2009 4:04 pm

Re: Chilbolton 2001 - svar på vårt fra 70-tallet

Innlegg eva-marie » Man Aug 24, 2009 11:07 pm

Kanskje du får svar i form av en kornsirkel? Eller kanskje du skulle lage meldingen din som en kornsirrkel? Forresten, da ville du nok fått en bonde på nakken.
eva-marie
Site Admin
 
Innlegg: 575
Registrert: Ons Mar 19, 2008 12:35 am

Re: Chilbolton 2001 - svar på vårt fra 70-tallet

Innlegg Papa » Tir Aug 25, 2009 12:25 am

eva-marie skrev:Kanskje du får svar i form av en kornsirkel? Eller kanskje du skulle lage meldingen din som en kornsirrkel? Forresten, da ville du nok fått en bonde på nakken.

Med tanke på å få en illsint engelsk bonde etter meg tror jeg det er best å spare de pengene....

Forresten Eva-Marie, jeg har boka di og følger litt med på hva som foregår rundt dette ytterst fascinerende fenomenet kornsirkler, og har igrunnen lyst til å spørre deg hva du mener er den mest sannsynlig forklaring på de kornsirkler som ikke er menneskeskapt?
Papa
 
Innlegg: 3
Registrert: Man Aug 24, 2009 4:04 pm

Re: Chilbolton 2001 - svar på vårt fra 70-tallet

Innlegg eva-marie » Tir Aug 25, 2009 9:03 pm

Min følelse er at vi mennesker selv skaper dem med vårt underbevisste. Eller kanskje vi lager dem i en annen dimensjon eller i en parallell eksistens? Kanskje i en kommunikasjon med kloden vår, universet / Gud eller hva en skal kalle det. Jeg føler meg i alle fall temmelig sikker på at det er et interaktivt fenomen.
eva-marie
Site Admin
 
Innlegg: 575
Registrert: Ons Mar 19, 2008 12:35 am

Re: Chilbolton 2001 - svar på vårt fra 70-tallet

Innlegg Papa » Tir Aug 25, 2009 11:22 pm

eva-marie skrev:Min følelse er at vi mennesker selv skaper dem med vårt underbevisste. Eller kanskje vi lager dem i en annen dimensjon eller i en parallell eksistens? Kanskje i en kommunikasjon med kloden vår, universet / Gud eller hva en skal kalle det. Jeg føler meg i alle fall temmelig sikker på at det er et interaktivt fenomen.


Vel, jeg er ingen ekspert på området men kanskje noe av magien er dette at vi ikke helt vet. Vi lever jo i en tid der vi skal vite alt mulig hele tiden og kanskje må vi godta, ja kanskje kan kornsirklene lære oss, at det ikke er alt vi kan fatte.

Chilbolton men kanskje spesielt det med alien-ansiktet og CD-platen er jo noen rimelig spesielle kornsirkler som skiller seg litt ut fra de andre. Dersom, la oss et øyeblikk anta det, at disse IKKE er menneskeskapt, hvilket underliggende budskap kan det være at vårt underbevisste (eller våre alter ego i en annen dimensjon som du snakker om) ønsker å kommunisere?

Hvilke tanker har du rundt spørsmålet om noen kornsirkler kan være laget av utenomjordisk intelligens? Hvor sannsynlig er det?
Papa
 
Innlegg: 3
Registrert: Man Aug 24, 2009 4:04 pm

Re: Chilbolton 2001 - svar på vårt fra 70-tallet

Innlegg eva-marie » Tir Aug 25, 2009 11:28 pm

Når jeg snakker om oss elv og vårt eget underbevisste som mulige sirkelmakere, er det mer en synsVINKEL enn et synsPUNKT. Me det mener jeg at det kanskje egentlig ikke er noen forskjell på vårt underbevisste, andre dimensjoner / paralelle seksistenser, kloden vår, universet / Gud og andre sivilisasjoner i det. Hva hvis alt dete egentlig står i en kontinuerligkomunikasjon og at kornsirklene nettopp oppstår i dette feltet.
eva-marie
Site Admin
 
Innlegg: 575
Registrert: Ons Mar 19, 2008 12:35 am


Gå til Ulike kornsirkeltemaer

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 13 gjester

cron