Sanningen?

Diskuter alt om kornsirkler

Sanningen?

Innlegg Centaur » Man Jul 27, 2009 12:29 pm

Under två år har jag sett nya "kornsirkler" varje vecka. Börjar bli skeptisk...Borde man inte undersöka vem/vilka som skapar dessa figurer i sädesfälten i England? Cirklarna uppstår i ungefär samma område år efter år. Kan det inte vara samma personer som gjort dem? Tror ni verkligen att det är varelser från en annan värld? Tänker särskilt på den skapelse som uppstod i augusti 2008...(080808) Skulle utomjordingar vara informerade om detta? Eller vara intresserade av det? Jag tvivlar! Borde man inte söka sanningen ?
Centaur
 
Innlegg: 4
Registrert: Søn Jul 26, 2009 11:43 am

Re: Sanningen?

Innlegg Helge » Man Jul 27, 2009 7:23 pm

Hei, personlig er jeg veldig interessert i å få vite sannheten bak sirklene. Utrolig at ingen kan komme med fotografiske bevis, uansett hvem eller hva som lager disse. Kanskje en større pengesum ville lokke frem de som lager sirklene, men da måtte de gjøre dette i fullt dagslys og med grunneiers tillatelse!
Jeg venter i spenning på om noen vil gå for denne løsningen, eller vil en avsløring ta bort mystikken bak dette? :?: Helge
Helge
 
Innlegg: 6
Registrert: Lør Jun 27, 2009 11:53 am

Re: Sanningen?

Innlegg kivriel » Tir Jul 28, 2009 9:24 am

Hvem er det som orker å holde på med dette i så lang tid uten og stå fram ?
Hvorfor hører vi ikke noe om at bøndene anmelder hærverket til politiet ?
Hvorfor hører vi ikke noe om politiets etterforskning av hærverket ? Det burde være lett for politiet å avsløre de som gjør dette.

Dette er et stort mysterium og jeg har kommet fram til at det ikke kan være mennesker som står bak alt sammen ...

Se på vedlagte bilde. Prøv å lag denne. Du får kun et forsøk, ingen feil er tillatt !
y4_.jpg
kivriel
 
Innlegg: 80
Registrert: Lør Mai 09, 2009 8:35 am
Bosted: Trondheim

Re: Sanningen?

Innlegg Centaur » Tor Jul 30, 2009 6:34 pm

Människans förmåga och uppfinningsrikedom är nästan gränslös. Varför skulle det vara så svårt att åstadkomma dessa cirklar? Har man bara rätt utrustning så... Se på den tekniska utveckling som skett de senaste 20 åren....Den är nästan ofattbar! Att göra konstfärdiga "kornsirkler" kan väl inte vara så svårt. Att sedan tro att det är utomjordingar som kommunicerar via vissa personer, tror jag mer handlar om dessa personers egna inre värld och på människors behov av att förandliga det man inte förstår!
Centaur
 
Innlegg: 4
Registrert: Søn Jul 26, 2009 11:43 am

Re: Sanningen?

Innlegg kivriel » Fre Jul 31, 2009 9:14 am

Jeg ønsker meg en maskin som kan ta klær ut av vaskemaskinen, tørke dem og til slutt brette dem.
Dette er en oppgave som er for komplisert i forhold til det jeg kan betale.
En slik maskin ville bli veldig komplisert og kostbar om den i det hele tatt lar seg lage.

Tilsvarende for enkelte av disse kornsirklene, f.eks. bildet ovenfor og de kornsirkler hvor kornet er vevd.

For meg er det klart at mange kornsirkler ikke er lag av mennesker.
Ingen fotspor, stråene er ikke knekt osv, osv....., men hvordan de lages er en kjempestor og interessant mysterium.
Jeg grubler og grubler, men det er umulig å tenke seg en teknisk innretning som gjør det mulig å lage avanserte kornsikrler i løpet av en natt.
[img]
France_NOEUDS%20EXPLOS2S3.jpg
[/img]
Vedlegg
France_NOEUDS%20EXPLOS2S3.jpg
Bilde fra en Fransk kornsirkel
kivriel
 
Innlegg: 80
Registrert: Lør Mai 09, 2009 8:35 am
Bosted: Trondheim

Re: Sanningen?

Innlegg Centaur » Lør Aug 01, 2009 1:35 pm

Att det inte är några fotspår, bevisar inte att det är utomjordingar...Har de inte viktigare saker att syssla med än att besöka ett område i England och göra cirklar i sädesfälten? Jag gissar på människor i helikopter, som med någon slags tryckluft med inställda mönster, utför cirklarna.
Centaur
 
Innlegg: 4
Registrert: Søn Jul 26, 2009 11:43 am

Re: Sanningen?

Innlegg torehol » Søn Aug 02, 2009 1:03 am

Tja.
Teknisk innsikt på høyt nivå?
Troen på teknologiens muligheter er som "vanlig" kraftig overdrevet (av centaur?).
Er forøvrig helt enig med kivriels analogi til mysteriet.

Mvh
torehol
 
Innlegg: 6
Registrert: Man Jun 15, 2009 5:16 pm

Re: Sanningen?

Innlegg Centaur » Man Aug 03, 2009 10:40 am

Jag ger upp! Den senaste kornsirkeln (2/8) saknar möjlighet att förklaras utifrån våra tekniska möjligheter!
Centaur
 
Innlegg: 4
Registrert: Søn Jul 26, 2009 11:43 am

Re: Sanningen?

Innlegg eva-marie » Man Aug 03, 2009 2:35 pm

Ta en titt på bildene jeg har lagt ut på tråden Yatesbury, sirkelen som ble laget av mennesker for National Geographic Channel. Se hvordan det liggende kornet ser ut når folk lager kornsirkler når jordet er fuktig og sølete!
eva-marie
Site Admin
 
Innlegg: 575
Registrert: Ons Mar 19, 2008 12:35 am

Re: Sanningen?

Innlegg Lene » Tir Aug 04, 2009 8:37 am

Hei,
For å kommentere det siste som stod - det "hvite" er tørket leire.
Jeg er ingen ekspert på kornsirkler, men har fulgt med på nettsiden og lest litt om kornsirkler.
Det som jeg spør meg er hvorfor noen mennesker skulle holde på med å lage slike avanserte mønstre dag ut og dag inn hele sommeren år etter år uten å gi seg til kjenne. Det er jo slik vi mennesker er...gjør vi noe så er det jo for å få noe ut av det. Oppmerksomhet, berømmelse, penger...
Lene
 
Innlegg: 10
Registrert: Ons Jul 29, 2009 11:48 am

Re: Sanningen?

Innlegg tore_ok » Ons Aug 05, 2009 7:09 am

Hmm, det hele bunner vel ut i hva vi velger å tro på og hva vi velger å avvise.

Selv velger jeg å tro at mange av de intrikate kornmønstrene er altfor vanskelige for oss normale tobeinte å utføre i nattens mulm og mørke. Hvordan kan vi ellers forklare at det ikke er funnet fnugg av menneskelige spor i mange mønstre, at det skjer 'merkelige' ting inne i disse (det har vel ingenting med vår egen psyke at kamera og andre duppeditter slutter å fungere?) - og ikke minst: at mønstrene blir utført på rekordtid uten at noen rekker å få det med seg. Bønder, som ellers står på vakt mot nysgjerrige kornmønster-turister, burde vel greidd å få med seg at slike enorme produksjoner skjer gang etter gang? I så fall, hvorfor ikke? Er det et hemmeleg brorskap mellom kornmønster-makerne og de illsinte bøndene?

Noen tror på mora, andre på dattera, var det ikke slik ordtaket burde vært?

PS! Bli gjerne med på min nye tråd i dette edle forum!
tore_ok
 
Innlegg: 16
Registrert: Lør Mai 30, 2009 7:35 am

Re: Sanningen?

Innlegg Lene » Tor Aug 06, 2009 12:47 pm

Jaja, er det noen som synes det er så morsomt å bruke masse tid år ut og år inn på å planlegge og lage kornmønstre i nattens mulm og mørke, bare fordi de synes det er morsomt å lure folk, ja, så får de bare fortsette da. De veldig dyktige på å holde seg skjult, det må jeg si. Med så mange folk som holder utkikk, så er jo bare det en prestasjon.
Lene
 
Innlegg: 10
Registrert: Ons Jul 29, 2009 11:48 am

Re: Sanningen?

Innlegg torehol » Søn Aug 09, 2009 11:47 pm

Erik sier:
"Jeg syns holdningene til mange rundt all "faktaen" er nærmest skremmende subjektiv og selektiv. Dvs at man velger ut det man liker og følger det. Dette fører til at man bruker mye tid på det jeg mener er bevist at er unødvendig å bruke tid på."

Lurer da på hvordan "Erik" velger ut sine "fakta" til disse diskusjonene?
Kanskje "Erik" ved nærmere ettersyn bruker samme kriterier i utvelgelse av "fakta" som hans motdebattanter?
Hvilke argumenter er det "Erik " har som er bevist i den grad at han selv slipper å bruke tid på disse ?
Eks. kan jo alle kornsirkler fra England (som han ikke selv har besøkt) være photoshop manipulasjoner, uttalelser fra "de som tror" (har besøkt england), være rene konspirasjoner, Osv. osv...

Det jeg forsøker å formidle er at vi alle har våre meninger om dette, og vi velger selv hvor vi vil plassere oss i forhold til dette fenomenet, i forhold til kunnskap og erfaringer, i forhold til utdannelse og religiøse tilknytninger, og ikke minst i forhold til informasjonen vi til en hver tid blir presentert, om dette temaet.
At man i tillegg har et vitenskapelig system som fungerer så dårlig at ikke vitenskapen tør ta i dette temaet med ildtang, gjør jo ikke saken særlig bedre!

Der er jo synd for Erik at han føler det skremmende at andre har et annet "tilnærmingsgrunnlag" enn ham selv i denne saken.
Min konklusjon må da bli at det er Erik som har et (skremmende) problem, ikke jeg (vi) .

Men Erik, fortsett ditt engasjement i dette, du er et frisk pust som holder liv i debatten :D
Mvh
torehol
 
Innlegg: 6
Registrert: Man Jun 15, 2009 5:16 pm

Re: Sanningen?

Innlegg Lene » Ons Aug 12, 2009 12:24 pm

Jeg er verken tilhenger av den ene eller den andre varianten - dvs lagd av mennesker eller utenomjordiske. Men fakta for meg er at det i de fleste mønstrene finnes det ikke menneskelige spor slikt som fotspor, hull etter påler osv. Det er ikke dermed sagt at mønstrene er laget av utenomjordiske. Det kan være en teknisk innretning som noen har klart å finne opp, som legger mønstrene etter en plan. Fakta - mener nå jeg - er også at det er observert noen flyvende "dingser" - behøver fremdeles ikke være utenomjordiske, men denne tekniske duppeditten som mennesker har funnet på. At tekniske ting går i stå når man er inne i mønstrene kan komme av radioaktivitet, microbølger som er brukt og som "henger" igjen i mønstrene en viss periode etterpå. At dyr reagerer og ikke vil inn i mønstrene kan være av samme grunn, og kanskje enkelte menneskers følelsesmessige opplevelser også.
Men jeg synes det ikke er riktig å avfeie utenomjordiske heller. For denne tekniske duppeditten som ganske sannsynlig brukes, i og med utelatelse av fysiske spor, må jo være ganske avansert, og da ledes tankene ganske fort til utenomjordiske. Fakta er at universet rommer så uendelig mange galakser og deri planeter, så at det kan være noen flere som bor i dette universet er vel ikke idiotisk å tro.
Lene
 
Innlegg: 10
Registrert: Ons Jul 29, 2009 11:48 am

Re: Sanningen?

Innlegg tore_ok » Tor Aug 13, 2009 7:50 am

Erik, er med på tanken om korte og konsise debattar, i staden for lange utgreiingar:

I ein tidlegare diskusjon har du skrive at du er open for å tru på UFO'ar, sjølv om det er i dine auge er radikalt. Men du vil ikkje tru på at kornmønster er laga av andre enn menneskelege spøkefuglar og påstår at det er ein radikal tanke å tru noko anna. Med det bør du vel innsjå at vi er mange som vel å tru på sistnemnde, nemleg at flesteparten av dei fantastiske, ofte svære kornmønstra neppe kan vere gjort av tobeinte vesen på landjorda. Og det bør vel gå an å tru på rapportar og undersøkingar som er lagt ut på i ulike fora, sjølv om dei ikkje akkurat er godkjende av NASA eller av nobelprisvinnarar i fysikk og kjemi... Det finst nemleg ei rekke slike som påviser unormale, umenneskelege funn. Dessutan: Kvifor er det ingen bønder, som elles er ivrige etter å sitte på vakt og jage kornmønster-entusiastar, som greier å oppdage dei påståtte menneskelege kornmakarane?
tore_ok
 
Innlegg: 16
Registrert: Lør Mai 30, 2009 7:35 am

Neste

Gå til Ulike kornsirkeltemaer

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 9 gjester

cron