Fantastiske løysingar på mysteriet!

Diskuter alt om kornsirkler

Fantastiske løysingar på mysteriet!

Innlegg tore_ok » Ons Aug 05, 2009 7:24 am

Inviterer med dette alle til å kome med meir eller mindre fantastiske løysingar på korleis kornmønstra kan bli skapte - om vi ser bort ifrå at det er menneskelege spøkefuglar og utanomjordiske vesen som står bak. Ingen forslag bør vere for utrulege, ingen for dumme. :idea:

Min teori: Kan det heile kan vere hemmelege instrument som blir utprøvd frå atmosfæren eller verdsrommet? Kva med laser eller andre ukjente strålevåpen? Det har jo tatt heilt av i enkelte kornåkrar, og eg har vanskeleg for å tru at utanomjordiske har eit så stort eksponeringsbehov utan at dei til slutt vil gi seg til kjenne, eller i det minste avsløre seg... Eg vil imidlertid fastslå at eg nektar å tru at menneske på landjorda kan stå bak alle mønstra. :)
tore_ok
 
Innlegg: 16
Registrert: Lør Mai 30, 2009 7:35 am

Re: Fantastiske løysingar på mysteriet!

Innlegg eva-marie » Ons Aug 05, 2009 2:59 pm

Hvordan kan den teorien forklare at kornsirkler har forekommet i Afrika siden midten av 18-tallet, i Amerika siden 1700-tallet og i Europa siden 1500-tallet. i Norge stammer første kornsirkelrapport fra 1950.
(Du kan lese om det historiske aspektet ved kornsirkelfenomenet i boka "Kornsirkler, verdens vakreste myserium", se forsida http://www.kornsirkler.org.)

Noen andre teorier?
eva-marie
Site Admin
 
Innlegg: 575
Registrert: Ons Mar 19, 2008 12:35 am

Re: Fantastiske løysingar på mysteriet!

Innlegg Lene » Tor Aug 06, 2009 12:35 pm

Men de avanserte mønstrene har først kommet nå de siste årene?
Lene
 
Innlegg: 10
Registrert: Ons Jul 29, 2009 11:48 am

Re: Fantastiske løysingar på mysteriet!

Innlegg Lene » Tor Aug 06, 2009 1:37 pm

Uansett menneskeskapt eller ei, hva med en slags innretning med damp? Utifra det jeg har lest, så finnes det ingen fysiske spor etter mennesker inne i mønstrene, og da tenker jeg på at det kan være noe som svever over åkeren og er ferdig programmert til å lage mønstrene. Hva med de svevende dingsene som ble filmet på en åker for en stund tilbake? Noe slikt. Går det an å bøye korn med damp og magnetisme?
Er det blitt testet hvordan kornstråene kan bli bøyd uten å knekke og bli ødelagte?
Og den tekniske forstyrrelsen inne i mønstrene - blir det gradvis borte ettersom dagene går, eller vedvarer det i samme styrke helt til kornet blir slått? Grunnen til at jeg lurer på dette, er at magnetisme har en forstyrrende effekt både fysisk og psykisk.
Lene
 
Innlegg: 10
Registrert: Ons Jul 29, 2009 11:48 am

Re: Fantastiske løysingar på mysteriet!

Innlegg eva-marie » Tor Aug 06, 2009 3:14 pm

Det har blitt funnet ganske komplekse mønstre både i England og i Sør-Afrika tidlig på1900-tallet. Med komplekse mener jeg mer enn bare enkle sirkler eller ringer, f.eks. mange sirkler satt sammen til komlekse mønstre og/eller andre former slik som trekanter og firkanter. Dette er imidletid vanskelig å bekrefte helt sikket i og med at mønstrene den gangen bare ble sett fra bakken.
eva-marie
Site Admin
 
Innlegg: 575
Registrert: Ons Mar 19, 2008 12:35 am

Re: Fantastiske løysingar på mysteriet!

Innlegg Peter » Tor Aug 06, 2009 6:04 pm

Der er liten helt sikert i dette felt, tror jeg. Og det gjør at alle teoriër er likeverdig. Fordi hvert teori inneholder elementer som er ikke allmen annerkjent . Jeg vet ikke. Men jeg har vell mine tanker, selvfølgelig; Her er det jeg tror;
Jeg tror vårt evolusjonaire mål er å blir Et med Alt.
I moderne evolusjonslære, chaosteori, sosiologi og kvantfysik vet vi i dag at evolusjon av et system, eller et art ikke skjer gradvis, men fasert; i et forholdsvis kort tid kan nye informasjon blir implementert, følget av et langt period med ingen eller liten forandring / tilpasning. Det i motsetning til det Darwin trode, som gik ut fra et gradvis evolusjon.
Jeg tror 2012 dreier seg om et evolusjonskifte. Jeg tror at neste fase i vårt uvikling er at vi skal våkne opp, fra et kollektiv ubevissthet, till kollektiv bevissthet. Om vi nå skal legge merke til det i vårt livstid vet ikke jeg. Kanskje er det ikke merkbar før etter en langt tid. Kanskje historiker i framtiden kan ser tilbakke till vårt tid og peke till et bestemt tidspunkt; akkrurat dér var vendepunkten. Vi få se.
Et slik hendelse trekker vist opmerksomhet i vårt nabolag (UFO-er), og vi få hjelp i dette proces fra dem som har allerede gått denne skrit, og ligger en- eller flere skrit fram på oss på veg til Enhet. I fortiden skulle vi har kallet dem Guder. Men alle er med i prosessen som former kornsirkler, inklusivt Jorden selv, og menneskeligheten.
Jeg tror Matinsell hill formasjonen viser det. Sirkelen i midten er resultat av et samarbeid (la oss sier at det er et kornsirkel, men hva er det egentlig et kornsirkel står for; er formasjonen mål eller middel? Men det er et annet emnet) Fire av seks gjør det i fult bevisthet. En har nettop våknet i bevissthet. Og en gjør det på et ubevisst nivå. Jeg vet ikke om vi nå er femte eller sjette sirkel.
Bilde
Men spørsmål i dette emnet vår jo egentlig Hvordan.
Jeg tror at kilden /drivkraften er Jorden. Kraften som trengst for å legge korn flatt kommer utfra Jorden selv. Som et slags energetisk ”raping” kan der opstår sirkler, eller ringer, der vor meridianer krysses. Men så snart mønstrene og plasering av et formasjon inneholder elementer som vises at der er et bevist plan bak, er der mer gående.
Energien kan blir brukt, og styrt av flere. Igjen er det Bevissthet som er nøkkelord.

For å forstår hva det er jeg pludrer om, må en kanskje har et forståelse av et bestemt synesvinkel om realiteten. Det er selvfølgelig hver for seg som må bestemme om det kan være et sannhet, men i et økende grad vinner holistiske teorier felt i vårt dagligs liv, og avstand mellom vitenskap og spiritualitet minker stadig.
Jeg kan prøve å forklare alt, men det blir du sikert ikke mye klokere av når jeg skriver det. Hvis dette høres interessant, og sannsynlig ut kan du finne ut selv. Andre har allerede skrived så mye finere om det enn jeg kan. Hvis du vil lete på nettet då er: Non-locality, interconnectivnes, entanglement, Holographic paradigm, A-field, for å nevne noe, bra søkeord.
Peter
 
Innlegg: 151
Registrert: Fre Mar 28, 2008 10:01 pm
Bosted: Røldal

Re: Fantastiske løysingar på mysteriet!

Innlegg tore_ok » Tor Aug 06, 2009 10:37 pm

Eva-Marie (takk for fin bok, forresten!):
Joda, kornmønster har oppstått i lange tider. Kva om det er fortidas 'besøkande' som stadig vender tilbake, men at dei vil 'teste' oss ut med stadig meir avanserte mønster, før vi er modne for kontakt? Har det ikkje vore teoriar om at våre gamle forfedre også hadde ein slags kontakt (f.eks. hulemaleri med 'ting'/vesen som kanskje kom frå himmelen)? Lot vi sjansen gå frå oss den gongen?

Slik vi menneska har stelt oss til her på jorda (krig, fattigdom, ekstrem utnytting av ressursar, m.m.) er det kanskje ikkje så rart at meir fornuftige 'rasar' er skeptiske til - eller redde for? - oss. Er kornmønstra ei form for testing av vårt intellekt og korleis vi reagerer på formasjonane? F.eks. bønder som skyter, politi med helikopter, oppretting av kornmønster-fora... :wink: Kanskje 'dei' vil teste oss i endå nokre generasjonar, før vi er verdt ordentleg kontakt?

Peter: Hellar du mot Gaia-teorien?
Lene: Du har ein spennande teori om damp - som er like fantastisk som min om laserstråler!
tore_ok
 
Innlegg: 16
Registrert: Lør Mai 30, 2009 7:35 am

Re: Fantastiske løysingar på mysteriet!

Innlegg eva-marie » Fre Aug 07, 2009 10:36 pm

Spennende tanker alt dette her! Her er flere:
Kanskje det er oss selv i framtida som lager kornsirklene til oss her i nåtida?
Eller kanskje vi selv lager kornsirklene i en paralell eksistens eller et paralellt univers?

Kanskje alle teoriene er riktige? Kanskje det går ut på ett, fordi alt er ETT, som du sier, Peter?
Og kanskje det er det som er poenget med kornsirklene. - At vi skal forstå at ALT står i en kontinuerlig kommunikasjon med ALT. At alt er ETT med ALT?
eva-marie
Site Admin
 
Innlegg: 575
Registrert: Ons Mar 19, 2008 12:35 am

Re: Fantastiske løysingar på mysteriet!

Innlegg Peter » Lør Aug 08, 2009 8:53 am

Tore_ok
Ja absolut. Både det vitenskapelige- og spirituele variant . Selv om jeg ikke helt kan tenke oss mennesker som "Gaia's drøm" men det er jo bare et bildetspråk.

Eva Marie
Ja, jeg tror at poenget med å kontemplere på Enhet er å komme till et forståelse av skildet mellom "meg"og "utenverden" er illusoir, og at vårt bevissthet speiler hele universumet. Det gjør at vi kan sier at kornsirkler kommer både fra "dem" samt som "oss".
Peter
 
Innlegg: 151
Registrert: Fre Mar 28, 2008 10:01 pm
Bosted: Røldal

Re: Fantastiske løysingar på mysteriet!

Innlegg Lene » Man Aug 10, 2009 2:21 pm

Teorien om at det er oss selv fra fremtiden er også spennende. Det er så mye vi ikke vet og når vi ikke skjønner noe har vi lett for å avfeie det som tull. Vi jakter kanskje litt for mye på "logiske" forklaringer, med det menes det som kan forklares med det vi vet idag. Leste akkurat om de to vitneobservasjonene som var i likhet med det noen andre har sett. Det var der min teori om damp kom fra. Men hva med microbølge-stråling? Og magnetisme? Det er funnet en del småbiter i bakken...har de hatt noen hensikt når mønstrene har blitt laget?
Lene
 
Innlegg: 10
Registrert: Ons Jul 29, 2009 11:48 am

Re: Fantastiske løysingar på mysteriet!

Innlegg may » Man Aug 24, 2009 1:40 pm

Jeg tror jeg fikk en oppvåkning i går under tv-programmet om hvordan dyr hjelper hverandre og lager formasjoner for å beskytte seg. Jeg tror det er noen som forteller oss at hele menneskeheten må samarbeide, kanskje i grupper, ellers ender vi med å destruere oss selv (og planeten hvis Jahwe ikke bryter inn). Kanskje for å rette opp noe før 2012, for at det kommer et slags skifte da er jeg ikke i tvil om.
may
 
Innlegg: 9
Registrert: Tir Jun 09, 2009 10:53 am

Re: Fantastiske løysingar på mysteriet!

Innlegg Peter » Tir Sep 22, 2009 9:44 am

Det følgende har liten med fenomenet å gjøre, men lenkene nederst fører till en documantairfilm som handler om vårt nærframtid, og mye som har blitt skrevet her på denne tråden er på et eller annet vis tilknyttet.

http://www.youtube.com/watch?v=cnQMHl8P ... L&index=10
Filmen heter "technocalypse" og består ut tre deler.
Første delen handler om at vi, for første gang i historien vårt er i stand till å gripe inn in i vårt evolusjon. Kunnskap og evne till å endre vårt DNA, Artficial Intelligence og nanotechnologi skal føre oss i det "transhumanistiske" era.

Andre del heter "preparing for the singularity"
http://www.youtube.com/watch?v=uqBiGPzF ... re=related
Hvis du tar vårt technologisk uvikling fra beginnelse av årstelling. Og du fremstiller det som et linje på en graffik, då skal linjen går oppover mens tiden går. Vårt technisk uvikling har dobblet seg i året 1500. Men linjen går oppover fortere. Neste fordobbling skjer noe århundrer etterpå. I dag dobbler det seg i hvert 6 måneder. I vårt livstid skal vi oppleve at det dobbler seg hvert timer. Ingen kan forutse hva som kommer till å skje då?
En singularitet er når en process fører inn i sånne ekstreme tillstander at vi ikke lenger kan forstår eller regne ut hva som skjer. "Planck-barrieren" eller hva som skjer i kjernen av et sort hull for eksempel er forbilder av en singularitet. Men og hva som kommer till å skje når et selvstendig eksisterende datanettverk har et bokstavlig ubegrenst kunnskap er en singularitet. Det transhumanistiske singulariteten skal oppstår et punkt mellom 2020 og 2050

Tredje del; "the digital messiah"
http://www.youtube.com/watch?v=YV0kbtLT ... re=related
handler om hva forskjellige kulturer har å sier om dette utfra et religiøst perspektiv.

Dette er ikke et film som handler om etiske spørsmål, om uviklingene er ønskelig eller ikke. Faktisk har det gjørt meg till å ser hvor urealistisk etiske debatten om stamceller for eksempel er for å nevne noe; realiteten har allerede kjørt oss langt forbi det. Jeg hadde ingen peiling hvor langt vi har komt.
Filmen vill bare vise det og gjør oss opmerksom på dette.

Ikke et ord om UFO eller kornsirkler i denne filmen, men kan kaste et nytt lys på hva som står i vente
Peter
 
Innlegg: 151
Registrert: Fre Mar 28, 2008 10:01 pm
Bosted: Røldal


Gå til Ulike kornsirkeltemaer

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 7 gjester

cron