29/5-09 Wayland's Smithy

29/5-09 Wayland's Smithy

Innlegg eva-marie » Fre Mai 29, 2009 10:53 pm

Helt merkelig kornsirkel oppdaget ved steinganggraven Wayland's Smithy i Oxfordshire i dag!

Bilde

Eller kanskje er en manet ikke merkeligere enn sommerfuglen i 2007 (forresten ikke langt unna Wayland's Smithy) eller sneglehuset i 2002?

Mer info her: http://www.cropcircleconnector.com/2009 ... y2009.html
eva-marie
Site Admin
 
Innlegg: 575
Registrert: Ons Mar 19, 2008 12:35 am

Re: 29/5-09 Wayland's Smithy

Innlegg kivriel » Lør Mai 30, 2009 8:19 am

Mystisk !
Jeg blir bare sittende å undres på hva er det som skjer ......
Menneskelagd ? Hvorfor i all verden skulle noen orke å holde på med dette i årevis ?
Spennende ! Jeg venter bare på at det omsider skal komme en formasjon som er så stor og avansert at alle tvil raderes bort.

Spennende med de tentaklene som ikke følger noe geometrisk mønster. Kan ikke huske å ha sett noe lignende. ( har kun fulgt med i 1 år )
kivriel
 
Innlegg: 80
Registrert: Lør Mai 09, 2009 8:35 am
Bosted: Trondheim

Re: 29/5-09 Wayland's Smithy

Innlegg Urgim » Lør Mai 30, 2009 12:52 pm

Utrolig spesiell sirkel. Jeg har fulgt med på kornsirkler siden 1996. Fra den gang på Elton gård på Toten.
Men nå ser det ut til at sirklene begynner å bli mer fantasifulle. Ikke bare geometrisk perfekte.
Denne ligner på en manet.
In the Land of the Blind, the one eyed man is considered insane.
Urgim
 
Innlegg: 10
Registrert: Tor Mar 27, 2008 12:01 am

Re: 29/5-09 Wayland's Smithy

Innlegg eva-marie » Søn Mai 31, 2009 8:21 pm

MANET-FORMET MAGNETOSFÆRE?

Det foregår nå en spennende utveksling av teorier på Crop Circle Connector om hva manet-mønsteret kan bety.

En av dem framholder at jordas magnetosfære antar manet-form når det blir truffet av en sterk magnetisk solstorm.
Se her: http://www.cropcircleconnector.com/2009 ... ments.html
eva-marie
Site Admin
 
Innlegg: 575
Registrert: Ons Mar 19, 2008 12:35 am

Re: 29/5-09 Wayland's Smithy

Innlegg Peter » Man Jun 01, 2009 5:40 am

Det første som treffer meg ,når jeg ser maneten er et følelse av stor hastighet. Hva er det han svimmer till, eller unna? Han er fremstilt som han skynder seg. En ganske urolig bilde.

Der finns en liten ”feil” i halen. Sirkler 5 og 6 har byttet plass. Jeg tror ikke det er feil. Kroppen av maneten er skapt av ikke mindre enn 46 sirkler. Liten sansynlig at de gjort en så dumm feil i halen.

Det geometriske structur passer i et thema som har blitt brukt mye ifjor, men hadde sin oprimmelse kanskje endå tidliger i ’07 Bilde eller ’06 Bilde og har stadig vært i uvikling. Utgangspunkt ifjor var tre sentra langs et rett linje og begynte med det 1,5 Yin Yang. Themaet ble stadig komplekser men hadde altid det samme grunnlag; tre sentra står i et eller annet interaksjon med hverandre og gir et bestemt mønster. Senere i ’08 viste det seg at themaet kunne blir utvidet med flere sentra Bilde, men altid langs et rett linje.

Windmill hill i forige uke tok denne thema videre og innførte et nytt element i dette;nemlig at linjene i ”fiskefinnene” hadde tykkelse.
I Wayland smithy formasjonen er linjer med tykkelse et påfallende element i hele tegningen i sted for mer vanlige svart-hvit felter.
Det er mulig bare et estetisk avgjørelelse, men hvor de bestemte seg akkurat hvor tykkt linjene skulle være kan finnes i kroppen til maneten. Kroppen består ut et halvt sirkel med en rett linje i midten, og to sirkel linjer som gir et tredimensional inntrykk. Utfra de fire sirkler som er sentrale elementene i konstruksjonen kretser seks sirkler som krysser hverandre langs de tre førnevnte vertikale linjer. For å få det till å passe må sirklene som kretser ut fra de første og siste sentrale sirkler være litt størrer. Forskjellet vokser desto lengere man kommer fra sentrumet. Faktisk er femte sirkel som kretser ut fra sentrum 2og 3 like stor som sirkel 4 i de ytterste delene.
Forskjell mellom femte utkretssirkel fra første og fjerde sentrum, og sirkel seks utfra sentrum 2 og 3 bestemmer tykkelse av linjene som tegner formasjonen, tror jeg. Kanskje det forklarer ”feilen” i halen.
(Selvfølgelig hadde jeg håpet på at sirklene skulle gir et nytt syn på diatonik, men det gjorte de ikke, desverre :D )
Peter
 
Innlegg: 151
Registrert: Fre Mar 28, 2008 10:01 pm
Bosted: Røldal

Re: 29/5-09 Wayland's Smithy

Innlegg kivriel » Lør Jun 06, 2009 8:52 am

kivriel
 
Innlegg: 80
Registrert: Lør Mai 09, 2009 8:35 am
Bosted: Trondheim

Re: 29/5-09 Wayland's Smithy

Innlegg Peter » Lør Jun 06, 2009 11:48 am

Fine opptak. Det gjør det endå imponerende. Må være tuff for bondene vell. Har bondene i England aldri saksøkt staten for dette?
Hvordan er samarbeid med politi, bondene, kornsirkelinteresserte?
Hvis sesongen fortsetter i denne hastighet som det har vært till nå er det snart vanskeliger å finne et åker uten kornsirkel enn med. Det betyr at mange enthousiaster og bonder i Wiltshire overvåker åkerene, enten for å filme opphavsprosessen eller for å sparke "Doug & Dave" fra åkeren, tror jeg.
Med så mange formasjoner øker sjansen for et filmopptak av hvordan et formasjon oppstår veldig. Men samtidlig kan ting fort blir stygg hvis en fotvillet bonde ikke lenger orker hundrevis av mennesker på sitt land.
Peter
 
Innlegg: 151
Registrert: Fre Mar 28, 2008 10:01 pm
Bosted: Røldal


Gå til Kornsirkler 2009

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester

cron