9/5 2009 Peaks Down

Re: 9/5 2009 Peaks Down

Innlegg eva-marie » Tir Mai 19, 2009 6:55 pm

Utenpå de sju sirklene i formasjonen fra i 14/8-01 henger det to sett mindre sirkler. Tror du størrelsforholdet mellom de store sirklene og de mindre sirklene kan ha noen betydning?
Mønsteret gir jo en veldig tredimensjonal effekt, men jeg har ikke tenkt på før at det er i nær slekt med ormehullsmønstrene. Interessant.
eva-marie
Site Admin
 
Innlegg: 575
Registrert: Ons Mar 19, 2008 12:35 am

Re: 9/5 2009 Peaks Down

Innlegg Peter » Tir Mai 19, 2009 11:30 pm

Vanskelige spørsmål.

La oss resumere litt:
Hva har vi her?
Et formasjon med et fractal av konsentriske sirkler i diatonisk forhold som primaire geometriske struktur :shock:
Først og fremst må vi finne ut om denne påstand er riktig.
Då; hva er implikasjonene. Det er spennende.
Tredje; Finns der flere formasjoner. Det skal jeg prøve å finne ut.

Jeg tror at denne diatoniske sirkler er bare et slags språk. En middel å vise noe. Likt som kvadrater på et vegkort, de gir et sans av forhold. Akkurat at de har valgt et system som er, mest sansynlig, et matematisk konstruksjon, ikke et naturlig system er noe som peker i denne retning.
Hva det nå viser? Hvis en ting er typisk for kornsirkler då er det vell at de er hollistisk. Så mange synesvinkler kan tilpasses.
For meg er det mest påfallende at sentrumet er tom. Mønsteret fortsetter i det uendlige innover.
óg kan det forteller at tid er konsentrisk, ikke lineair. Hvis du ser på forskjellige sirkler i et formasjon, kan du då ser at det er bare ét sirkel på forskjellige tidspunkter. Sirkler akompaniert av små sirkler viser kanskje noe sånn.
I '06 var der et antall formasjoner med et typisk mønster av konsentriske sirkler trykket til side som thema. Hvis jeg ikke tar feil blirt de kallet ormhull formasjoner. Men det er då bare et synesvinkel av mange.
Peter
 
Innlegg: 151
Registrert: Fre Mar 28, 2008 10:01 pm
Bosted: Røldal

Re: 9/5 2009 Peaks Down

Innlegg Peter » Ons Mai 20, 2009 9:41 pm

Bilde

Ja vell, Hiush ’01 kan tegnes med de sammen principer. (Er jeg nå glad eller skuffet? :D ), likt som Peak’s down har denne og sit sentrum på omkretsen i sirkelen hvor alle ringene hviler inn i.
Som mange formasjoner i ’01 er Hiush basert på et octagon, så sirklene står ikke spesiëlt på kryspunkter med diatoniske sirkler, bare 1, 3, 5 og 7.
Et octagram inn i sirkelen gir et kryspunkt med en av ringene. Hvis du teller fra små till stor då er det 6e ring.
Ring 8 og 9 ligger ikke på et diatonisk ring. Morsomt detail er at innerste tractorspor som krysser 8e ring gjør det.
Hvor ringene kryser midtakse ligger og et diatonisk sirkel.
Mest påfallende egenskap er at hver ring har sit sentrum i sammen tone som kryser midtaksen, bare et octav høygere.
Omkretsen er C
Sirklene på omkretsen er A i 3e octav fra omkrets C.
9 ringer kommer ut fra sirkel 1;
C G D B G# F# E 8 og 9 er dissonant. Et er god mulig at jeg har plasert 8 og 9 ikke helt godt, men jeg er temmelig sikert at de andere stemmer.
Jeg skrev tidligere at han var ikke helt symetrisk, men det var feil. Begge parter er likt. Grapeshots ligger ikke helt hvor man skulle forvente dem.

Som man kan forvente gir andre polygoner her og der et sammentref, men aldri overbevisende at der ligger et annet geometrisk system bak denne.

Formasjonen gjør først og fremst et inntryk av å være et slags diagram. Men mens jeg tegned ham fikk jeg og et inntryk av Egyptiske ristninger utfra Akhnaton’s period; Et sol som gir mange stråler. De to linjer gjør det spesielt.
Bilde
Peter
 
Innlegg: 151
Registrert: Fre Mar 28, 2008 10:01 pm
Bosted: Røldal

Re: 9/5 2009 Peaks Down

Innlegg Peter » Ons Mai 20, 2009 10:32 pm

Tegningen av Peak's down står på cropcricle connector :D :D Jeg ser en Nobelpris glimrer på horisonten
Peter
 
Innlegg: 151
Registrert: Fre Mar 28, 2008 10:01 pm
Bosted: Røldal

Re: 9/5 2009 Peaks Down

Innlegg Peter » Fre Mai 22, 2009 8:42 pm

Jeg prøvde dette system på en av de ’06 formasjonene. Windmill hill ’06
Bilde
Dette var langt ikke så sterkt. Kun C-ene ga et sammentreff, men det tyder på at geometriën er basert på trekanter / hexagoner

De to minste sirkelene er C, då ligger begge to på utekanten av C fem octaver lavre.
Ytterste ring av de minste parti er og C

Jeg vet ikke. Hvis det dykker opp noe spesielt, så skal jeg melde meg igjen.

Nå har jeg skrived mye i det siste. Jeg vill gjerne lese andre reaksjoner og. Uansett hva en tenker er det inspirerende. :D
Peter
 
Innlegg: 151
Registrert: Fre Mar 28, 2008 10:01 pm
Bosted: Røldal

Re: 9/5 2009 Peaks Down

Innlegg eva-marie » Lør Mai 23, 2009 10:25 pm

Hei Peter
Så bra at du sendte dette til Crop Circle Connector slik at flere enn leserne av det norskef orumet kan få tilgang til analysen din!
Det skal bli spennende å se responsen du får på dette via CCC.
eva-marie
Site Admin
 
Innlegg: 575
Registrert: Ons Mar 19, 2008 12:35 am

Re: 9/5 2009 Peaks Down

Innlegg kivriel » Fre Jun 12, 2009 8:06 pm

Her er en annen interessant tolkning av denne kornsirkelen : http://www.33mm.eu/en/nibiru/index.htm
kivriel
 
Innlegg: 80
Registrert: Lør Mai 09, 2009 8:35 am
Bosted: Trondheim

Forrige

Gå til Kornsirkler 2009

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 14 gjester

cron