19/4 09: West Kennet Long Barrow

19/4 09: West Kennet Long Barrow

Innlegg eva-marie » Søn Apr 19, 2009 8:55 pm

Ny spennende kornsirkel i blomstrende raps er rapportert ved West Kennet Long Barrow:

Bilde

Formasjonen er uvanlig kompleks til å være i raps og så tidlig på året!
eva-marie
Site Admin
 
Innlegg: 575
Registrert: Ons Mar 19, 2008 12:35 am

Re: 19/4 09: West Kennet Long Barrow

Innlegg Peter » Man Apr 20, 2009 11:55 am

Både denne og det første formasjon på 14-04 har et usynlig 5-geometri. (Noen formasjoner i fjor hadde det og, b.l fjorårets første form.)
Jeg har liten sans for numerologi, men jeg tror at 5+4 eller 5040 har et spesifik betydning. Er der noen som kan reflektere på dette?
Jeg lagt ut et tegning på kornsirklergruppe på facebook.
Peter
 
Innlegg: 151
Registrert: Fre Mar 28, 2008 10:01 pm
Bosted: Røldal

Re: 19/4 09: West Kennet Long Barrow

Innlegg eva-marie » Man Apr 20, 2009 6:01 pm

Platon mente at i virkelige siviliserte samfunn organisert på perfekt vis, ville innbyggertallet i hver by være 5040, og det samme tallet ville tallene ligge til grunn for alle strukturer i samfunnet. Johannes Åpenbaringer i det Nye Testamentet forteller at apostelen Johannes så de to ’himmelske byene” i en visjon. Disse himmelske byene var sirkulære og radien i sirklene var 5040 fot, men samtidig var de også kvadrater, står det i åpenbaringene.
5040 er produktet av 1x2x3x4x5x6x7. Tallet 5040 ble framholdt av Platon som nøkkeltallet for den guddommelige skapelsesprosessen. Han kalte tallet det ”himmelske mønsteret”. I Aritmetikken kalles tallet ”faktor 7” og skrives ”7!”. Men 5040 er også produktet av 7x8x9x10.
Produktet av 1x2x3x4x5x6 er 720. Det samme er 7x8x9x10. Mens produktet av 8x9x10x11 er 7920.

5040 og 7920 er nøkkeltallene i Crooked Soley -formasjonen fra 2002.
Bilde

Det er skrevet en hel bok bare om denne formsajonen. Har du lest den? Du finner den under Litteratur på ww.kornsirkler.org.
eva-marie
Site Admin
 
Innlegg: 575
Registrert: Ons Mar 19, 2008 12:35 am

Re: 19/4 09: West Kennet Long Barrow

Innlegg Peter » Man Apr 20, 2009 10:53 pm

Takk, mye å finne ut her.
ja, Crooked soleye er et fenomen på seg selv. Jeg har lest óm boken, og at det hadde å gjøre med 5040.

Det siste årene har de vært veldig konsistent med dubble geometriër, tror jeg. En synlig og en usynlig. Med flere kombinasjoner men 5 dykker stadig opp, og nå har de gjort det så "synlig" usynlig :shock: at det virker for meg at de prøver å påpeke noe hele tiden uten at vi skjøner signalet.

For meg virkte det som femtalet representerer Ether som et uendlig energikilde som strømer inn og gjennom vårt univers (4). Vet ikke helt.

5+4 blir fremdeles en gåte.

uansett går denne sirkle i alletidens top 10. Jeg var helt fengslet når jeg så den.
Peter
 
Innlegg: 151
Registrert: Fre Mar 28, 2008 10:01 pm
Bosted: Røldal

Re: 19/4 09: West Kennet Long Barrow

Innlegg eva-marie » Tor Apr 23, 2009 9:03 pm

Er du igang igjen, nå da, Erik?
Trodde egentlig du hadde slutta å skrive i forumet. Jeg skjønner imidlertid at du har lyst til å fortsette. Det du skriver her, har du jo skrevet før. Men håper du finner på noe annet å skrive om enn bare å forklare hvordan du mener hver enkelt sirkel kan være laget av mennesker. Det blir veldig forutsigbart og forferdelig kjedelig. Jeg kommer løpende til å vurdere reaksjonene fra leserne av forumet for å se om vi må opprette egen egen "skeptiker-tråd" for deg igjen.
eva-marie
Site Admin
 
Innlegg: 575
Registrert: Ons Mar 19, 2008 12:35 am

Re: 19/4 09: West Kennet Long Barrow

Innlegg eva-marie » Lør Apr 25, 2009 10:22 pm

Jeg synes det er hyggelig at du skriver i forumet så lenge du viser en positv holdning og uttrykker din respekt overfor andres synspunkter og følelser. Husk bare at det er viktig å respektere andre menneskers entusiasme og glede!

Når en person legger ut et entusiastisk innlegg med undring rundt et tema, ønsker man selvfølgelig først og fremst konstruktive svar som positivt spinner videre på tankene man fremmer. Synes man ikke tankene i et innlegg er spesielt interessante eller utfordrende, kan det være best ikke å svare slik at man ikke "kaster et vått ullteppe" over personens invitasjon til dialog.

Tenk deg at en skientusiast deler sin glede over et stort snøfall med sine kollegaer. En hyggelig kollega vil da prøve å svare positvt og oppmuntrende selv om han egentlig synes snø er noe dritt og først og fremst representerer et hinder for trafikken. Man behøver jo ikke framheve problemene med snø når en annen person så tydelig uttrykker sin entusiasme over snøen. Personer som gjør slikt, kalles for gledesdrepere.

Har man ingen positive assosiasjoner til andres entusiastiske uttalelser, kan man jo gå forbi i stillhet og overlate til andre å svare!
Husk at selv om du først og fremst ser på dette forumet som en arena for kritisk diskusjon, er det for mange andre mer en arena for å dele glede!!
eva-marie
Site Admin
 
Innlegg: 575
Registrert: Ons Mar 19, 2008 12:35 am

Re: 19/4 09: West Kennet Long Barrow

Innlegg adi » Tor Mai 07, 2009 1:23 pm

Eva-Marie skrev:

"Husk at selv om du først og fremst ser på dette forumet som en arena for kritisk diskusjon, er det for mange andre mer en arena for å dele glede!!"

Hvis forumet ikke var en arena også for kritisk diskusjon, ville jeg kjenne meg fremmed her. Fenomenet kornsirkler er utrolig inspirerende, ikke minst fordi det utfordrer våre vanlige, vitenskapelige sannheter om verden. En så radikal sak må diskuteres inngående og tas på alvor, både med glede og med vår aller beste kritiske sans.

Jeg skjønner bekymringen til en moderator for et web-sted når det dukker opp negative innlegg. Jeg skjønner at man gjerne vil spre kunnskap om kornsirkler til flest mulig. Men jeg tror ikke det kommer ut over en liten klikk i Norge hvis man prøver å stoppe spørsmål eller styre de tankene som skal få lov til å kastes fram.

Hvis fenomenet er ekte, noe jeg er ganske sikker på at det er, så tåler det kritiske spørsmål. Forumet tåler det også. Det er i alle fall mitt syn.
adi
 
Innlegg: 62
Registrert: Man Jun 09, 2008 9:39 pm
Bosted: Oslo


Gå til Kornsirkler 2009

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 14 gjester

cron