Overvåking av jordene!?

Diskuter alt om kornsirkler

Overvåking av jordene!?

Innlegg Sirkeline » Fre Mai 09, 2008 10:42 pm

-Hvorfor brukes det ikke mer ressurser på kornsirkel-forsking i England? De stedene hvor det til stadighet dukker opp nye sirkler burde vært video-overvåket for å prøve å filme akkurat idet sirklene blir laget! Jeg har sett og lest om han som filmet lyskulene som roterte rundt på åkeren, og at det rett under de ble dannet en sirkel. Men hadde jeg vært bonde i de distriktene hadde jeg definitivt satt opp et skikkelig overvåkningssystem :)
Sirkeline
 
Innlegg: 3
Registrert: Ons Apr 16, 2008 6:16 pm
Bosted: Bøn

Innlegg Nils Kenneth » Tir Mai 13, 2008 5:57 pm

Det hadde jo vært greit hvis det hadde vært mulig, men nå består jo Wiltshire stort sett bare av kornåkre, så det skal nok en del kameraer til for å kunne filme alle jordene til en hver tid.

Men nå ble det jo gjort et svært interessant opptak i Juli i fjor (2007) i forbindelse med en kornsirkel på East Field:

http://www.kornsirkler.org/Nytt/2007nytt/0707East%20Field/0707EastField.htm
-- Smil til verden, og verden smiler til deg! --
Nils Kenneth
Site Admin
 
Innlegg: 21
Registrert: Tir Apr 01, 2008 7:25 pm

Så spennende!

Innlegg Sirkeline » Tor Mai 15, 2008 11:00 am

Hei. takk for tips /link :) Den artikkelen hadde jeg ikke lest før! Det er en fantastisk oppdagelse de har gjort! Tipper det kilte i magene deres da de oppdaget sirkelen :)
Sirkeline
 
Innlegg: 3
Registrert: Ons Apr 16, 2008 6:16 pm
Bosted: Bøn

økonomi

Innlegg Liller » Lør Mai 24, 2008 7:20 pm

det er jo også ett økonomisk aspeter. hvem skal liksom betale for overvåkningen,hvordan skal evt kamera festes? dessuten synes jo de fleste bondene at sirklene er en pest og en plage for de ødlegger avling og jorde..
Liller
 
Innlegg: 2
Registrert: Lør Mai 24, 2008 7:07 pm
Bosted: oslo

Re: overvåking

Innlegg yourlight » Tir Nov 11, 2008 9:32 am

Nils Kenneth skrev:Det hadde jo vært greit hvis det hadde vært mulig, men nå består jo Wiltshire stort sett bare av kornåkre, så det skal nok en del kameraer til for å kunne filme alle jordene til en hver tid.

Men nå ble det jo gjort et svært interessant opptak i Juli i fjor (2007) i forbindelse med en kornsirkel på East Field:

http://www.kornsirkler.org/Nytt/2007nytt/0707East%20Field/0707EastField.htm


eN MENGDE SATELITTER ER PLASSERT UTE I ROMMET. bILDER FINNES SIKKERT ALT I EN ELLER ANNEN DATABASE


HILSEN YOURLIGHT
yourlight
 

Re: Overvåking av jordene!?

Innlegg -H- » Søn Des 14, 2008 1:05 am

man kan se flere kornsirkler på bl.a. Google Earth, så skulle ikke forundre meg om det finnes andre, mer detaljerte bilder et eller annet sted!
Hvis noen finner noe, tar jeg med glede imot en link!:D
aka Henrik B.L.

"There are two infinite things; the Universe and human stupidity. And I'm not sure about the first." A. Einstein
"It is not death that a man should fear, but he should fear never beginning to live"
-H-
 
Innlegg: 21
Registrert: Tor Mar 27, 2008 12:07 am
Bosted: Ski

Re: Overvåking av jordene!?

Innlegg Nils Kenneth » Man Apr 13, 2009 7:27 pm

-H- skrev:man kan se flere kornsirkler på bl.a. Google Earth, så skulle ikke forundre meg om det finnes andre, mer detaljerte bilder et eller annet sted!
Hvis noen finner noe, tar jeg med glede imot en link!:D

Det blir nok vanskelig å finne bilder med bedre oppløsning enn Google Earth. Dette pga. amerikansk lovgivning om oppløsningen på satelittbilder. Google sine satelitter tar bilder i bedre oppløsning enn det de får lov til å offentliggjøre, de må derfor sette ned oppløsningen før de kan legge dem ut.
-- Smil til verden, og verden smiler til deg! --
Nils Kenneth
Site Admin
 
Innlegg: 21
Registrert: Tir Apr 01, 2008 7:25 pm

Bruk radar ??

Innlegg kivriel » Man Mai 11, 2009 9:38 pm

Det burde være mulig å få til noe lignende med det som er gjort i Hessdalen,
spesiellt bruken av radar tror jeg på.
En radar burde vel kunne oppdage veggene av stående korn i sirklene umiddelbart når de blir opprettet, også stummende mørke.
Nå er vel ikke området like åpent som i Hessdalen slik at nytten av en radar blir litt begrenset.
En radar vil også oppdage mennesker som er ute på fantestreker i åkrene.

Men nå er det vel slik at hvis det er utenomjordiske som oppretter sirklene så vil de vel selv kontrollere når de vil at fenomenet skal avsløres/forklares.
De styrer selv dette ved å lage en sirkel i nærheten av mange mennesker i fullt dagslys, når det passer dem,
men det har de ikke gjort ennå ( etter som jeg vet ).
Så derfor tror jeg at vi må være tålmodige og vente til tiden er inne .
kivriel
 
Innlegg: 80
Registrert: Lør Mai 09, 2009 8:35 am
Bosted: Trondheim

Re: Overvåking av jordene!?

Innlegg adi » Ons Mai 13, 2009 10:01 am

Hvor på Google Earth kan man se kornsirkler?
Bildene er ofte ikke oppdaterte - i Norge har den samme skybanken ligget over Valdres i tre år nå.
Vil vi kunne kjenne igjen sirkler fra tidligere år?
Hvor finner man disse?
adi
 
Innlegg: 62
Registrert: Man Jun 09, 2008 9:39 pm
Bosted: Oslo


Gå til Ulike kornsirkeltemaer

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 16 gjester

cron