Alt som eksisterer er energi

Diskuter alt om kornsirkler

Alt som eksisterer er energi

Innlegg 3rd-EyE » Lør Jun 21, 2008 10:40 am

Jeg starter denne tråden med bakgrunn på en av eva-marie skrev.
Tanken om at jorda selv/Gaia lager kornsirklene har jeg også stor sans for. Min følelse er at sirklene oppstår i en dialog mellom planeten vår, oss elv og universet/Gud (eller hva man skal kalle det).
For meg har dette blitt såpass sterkt etter mange års utforskning av fenomenet, at jeg faktisk lurer på om grunnen til at kornsirklene oppstår er følgende:
Å vise oss at alt i universet er ett og står i en kontinuerlig kommunikasjon med hverandre. Og når vi utforsker dette fenomenet, deltar vi i denne kommunikasjonen og får en mulighet til å erkjenne denne enheten med altet.


Veldig interessant perspektiv, har vert inne på tanken selv. Det finnes ganske mye informasjon om dette. Det er laget en film som heter What the Bleep! do WE know!? - Down the Rabbit Hole Denne filmen er utrolig interessant og kan fort gi deg ett nytt perspektiv på livet. ett av emnene i filmen handler delvis om det du snakker om her. http://www.youtube.com/watch?v=ja0UUKbVlhA&feature=related noe av det kan være vanskelig å forstå uten å ha sett resten av filmen, men dette er en film jeg kan anbefale på det sterkeste. Her er ett annet lite klipp som omhandler energi og om at elektroner tilsynelatende endrer struktur i det øyeblikket de blir observert http://www.youtube.com/watch?v=DfPeprQ7oGc

Jeg vil gå så langt som å si at hvis du skal se en fil noen sinne så er dette filmen å se.

Filmen kan sees i deler her: http://www.youtube.com/watch?v=SrKvzPXULME

Ta dere noen minutter til å se begynnelsen i det minste... Jeg lover dere at dere vil se verden på en ny måte etterpå.



Til slutt ett lite sitat fra en død helt:

"Today a young man on acid realized that all matter is merely
energy condensed into a slow vibration, that we are all one
consciousness, experiencing itself subjectively, there's no such
thing as death, life is only a dream, and we're the imagination
of ourselves. Here's Tom with the weather."

"It's not a war on drugs, it's a war on personal freedom, is
what it is, okay? Keep that in mind at all times. Thank
you."

-Bill Hicks
To think for yourself you must question authority
-Timothy Leary
3rd-EyE
 
Innlegg: 2
Registrert: Man Jun 09, 2008 6:30 am

Re: Alt som eksisterer er energi

Innlegg 3rd-EyE » Lør Jun 21, 2008 11:17 am

filmen gir en link mellom vitenskap og "spiritualitet" hvis det vil hjelpe deg å se videre :-)
To think for yourself you must question authority
-Timothy Leary
3rd-EyE
 
Innlegg: 2
Registrert: Man Jun 09, 2008 6:30 am

Re: Alt som eksisterer er energi

Innlegg eva-marie » Lør Jun 21, 2008 10:03 pm

Jeg er den lykkeklige eier av denne filmen og har sett den flere ganger! Enormt bra og viktig!! Jeg har lånt den ut til flere også. En viktig film med mye viktig informasjon som gir tankeføde i lang tid.
På bokfronten svarer "Himmelske samtaler" til innholdet i filmen. Anbefales på det varmeste!
eva-marie
Site Admin
 
Innlegg: 575
Registrert: Ons Mar 19, 2008 12:35 am

Re: Alt som eksisterer er energi

Innlegg adi » Man Aug 04, 2008 1:04 am

Filmen ser ytterst interessant ut! Jeg har sett på de delene jeg kan finne på YouTube (What the bleep do we (k)now?). Er det noen som vet hvordan eller hvor jeg kan skaffe, kjøpe eller låne hele filmen?
adi
 
Innlegg: 62
Registrert: Man Jun 09, 2008 9:39 pm
Bosted: Oslo

Re: Alt som eksisterer er energi

Innlegg Nils Kenneth » Man Aug 04, 2008 4:55 pm

adi skrev:Filmen ser ytterst interessant ut! Jeg har sett på de delene jeg kan finne på YouTube (What the bleep do we (k)now?). Er det noen som vet hvordan eller hvor jeg kan skaffe, kjøpe eller låne hele filmen?


Amazon har som oftest det man leter etter, og det hadde de også i dette tilfellet :D
http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_ss_w_h_/202-7208718-8704629?url=search-alias%3Daps&field-keywords=Bleep%21+do+WE+know%21%3F

NB! Pass på at du kjøper den i PAL-format og ikke i NTSC!
-- Smil til verden, og verden smiler til deg! --
Nils Kenneth
Site Admin
 
Innlegg: 21
Registrert: Tir Apr 01, 2008 7:25 pm

Re: Alt som eksisterer er energi

Innlegg adi » Man Aug 04, 2008 9:05 pm

Takk for raskt svar! Jeg gleder meg. Adi
adi
 
Innlegg: 62
Registrert: Man Jun 09, 2008 9:39 pm
Bosted: Oslo

Re: Alt som eksisterer er energi

Innlegg -H- » Tir Des 16, 2008 2:49 pm

linken til youtube fungerer ikke lenger! jeg fant noen klipp, men ikke på langt nær alle!
noen som vet om filmen fortsatt ligger ute i deler?
skal se om jeg får tak i den noe sted! ser veldig interresant ut!:D
aka Henrik B.L.

"There are two infinite things; the Universe and human stupidity. And I'm not sure about the first." A. Einstein
"It is not death that a man should fear, but he should fear never beginning to live"
-H-
 
Innlegg: 21
Registrert: Tor Mar 27, 2008 12:07 am
Bosted: Ski

Re: Alt som eksisterer er energi

Innlegg Peter » Tir Des 16, 2008 6:26 pm

ah, det var synd. "what the bleep..." likte jeg. Dum at de har tatt det vek fra youtube.
Der er et kort film på youtube som heter "where science and Budhism meet" som handler litt om sammen temaet, men langt ikke så grundig som "what the bleep.."
Peter
 
Innlegg: 151
Registrert: Fre Mar 28, 2008 10:01 pm
Bosted: Røldal


Gå til Ulike kornsirkeltemaer

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 13 gjester

cron