South Field 22/7 2008

South Field 22/7 2008

Innlegg eva-marie » Ons Jul 23, 2008 12:20 am

En flott kornsirkel oppsto her nede i dag også!

Bilde

Mønsteret ser ut til å bestå av tre par svaler, der hvert par berører hverandre med halefjærene.
eva-marie
Site Admin
 
Innlegg: 575
Registrert: Ons Mar 19, 2008 12:35 am

Re: South Field 22/7 2008

Innlegg eva-marie » Tor Jul 24, 2008 12:37 am

Jeg bare flyttet dette innlegget for deg, Hilde. (Ok å ha alle innlegg om samme sirkel under én overskrift. Neste gang du vil skrive mer om en sirkel, trykk på "reply".)

Siste kornsirkel, svalene:
Hilde 23 Jul 2008 09:37 am

Jøsses så flott denne siste kornsirkelen er! Ikke vanskelig å se svalene i denne her. Tro hva den vil gi oss for slags budskap? Og symetrien, den er fullstendig perfekt, som og er i de fleste av sirklene. HERLIG!!!!!!!!!!!!!!!!
eva-marie
Site Admin
 
Innlegg: 575
Registrert: Ons Mar 19, 2008 12:35 am

Re: South Field 22/7 2008

Innlegg eva-marie » Tor Jul 24, 2008 12:43 am

Svalene i South Fields.
Hilde 23 Jul 2008 01:21 pm

Disse her er blitt enda vakrere, siden de tydligvis har "vokst" Jeg får helt gåsehud når jeg ser på de.
eva-marie
Site Admin
 
Innlegg: 575
Registrert: Ons Mar 19, 2008 12:35 am

Re: South Field 22/7 2008

Innlegg eva-marie » Tor Jul 24, 2008 12:45 am

Ja, formasjonen utviklet seg i løpet av natt til 23! Den fikk 6 svaler til!!
Slik ser den ut nå:

Bilde
eva-marie
Site Admin
 
Innlegg: 575
Registrert: Ons Mar 19, 2008 12:35 am

Re: South Field 22/7 2008

Innlegg adi » Tor Jul 24, 2008 10:29 am

OM METODEN
Jeg er dypt fascinert av kornsirklene og har fulgt med på feltet i mange år. Mange av årets engelske sirkler er praktfulle.

Men jeg plages av en ting: Svært mange av dem som kommenterer sirklene, i utlandet og her hjemme, hopper direkte ut i omfattende tolkninger av mønstrene, uten at man først har fått klarhet i om sirklene kan være 'hoax' eller ekte vare. Dette må man undersøke FØRST. Det må primært undersøkes ved feltrapporter som gransker kornet og måten kornet er lagt ned på, samt biologiske endringer i plantene som ikke kan være forårsaket av hoax-ere (jf arbeider av Eltjo Haselhoff og BLT-teamet). Dernest ved eksakte studier av skjult geometri av den typen Bert Janssen har utført. Og så videre. (Jeg trenger ikke ramse opp alle de gåtefulle og uforklarlige trekkene ved kornsirkelfenomenet her.)

Hvis derimot en gruppe designere har laget en sirkel, er allverdens tolkninger av mønstrene totalt uten interesse for meg. Da er det er bortkastet tid å lese om likheten med planetkonstellasjoner, symboler og mandalaer, indianske kalendre etc. Vi vet at noen hoax-ene er i stand til å lage relativt kompliserte geometriske mønstre nå, og at legget kan virke ganske organisk og strømmende også i menneskelagde sirkler.

Det går et helt avgjørende skille mellom menneskelagde ting og de sirklene som ikke kan være laget av mennesker. Hvis det om så bare er halvparten, eller 1/10 av sirklene, i England, Norge og internasjonalt, som IKKE er menneskeskapte, så er disse få sirklene av grensesprengende betydning. Konsekvensene av dette er mer revolusjonerende enn man helt kan ta inn over seg, både for menneskebilde og verdensbilde, for synet på vitenskap og vitenskapsteori, for filosofi og erkjennelsesteori, for geometriens og matematikkens status i forhold til den empiriske verden, for synet på liv og vekst, biologi og naturforståelse, for synet på mytologi, religion og forhistoriske kulturer, parapsykologi, dybdepsykologi, for synet på kunst, form, harmoni og skjønnhet, og ikke minst synet på samspillet mellom psyke, natur og ukjente krefter i oss og den levende verden omkring oss.

Så vær så snill: La oss vite om sirklene er studert kritisk først. Gi feltrapportene først. Gå nådeløst til verks for å luke ut irrelevante sirkler, så vi kan stå igjen med de tilfellene som er uforklarlige.

Hilsen kritisk entusiast

Vær så snill
adi
 
Innlegg: 62
Registrert: Man Jun 09, 2008 9:39 pm
Bosted: Oslo

Re: South Field 22/7 2008

Innlegg eva-marie » Fre Jul 25, 2008 12:48 am

Hei Adi
Det hadde jo vært veldig greit hvis det hadde eksisteret en slags lakkmustest som raskt kunne vise oss helt sikkert om en sirkel er menneskelagd eller ikke. Det tar imidlertid gjerne fra ett til et halvt år å få svaret fra laboratorietestene på de sirklene som blir de vitenskapelige undersøkt. Så lenge kan du vel ikke mene at folk skal vente med å assosiere til mønstrene?
Jeg er forøvrig av den mening at de fleste teoriene om hva mønstrne betyr eller hvordan de skal tolkes, bare er enkeltpersoners oppfatninger. De kan vøre spennende nok å lese om, men de representerer på ingen måte noen "sannhet" om hva mønstrene måtte bety. Se heller på disse tolkningsforsøkene som en fri meningsutveksling og en slags assosiasjonslek!
eva-marie
Site Admin
 
Innlegg: 575
Registrert: Ons Mar 19, 2008 12:35 am

Re: South Field 22/7 2008

Innlegg bittelit1 » Fre Jul 25, 2008 8:13 am

Det virker som det er lite symmetri i de seks siste svalene i forhold til i de seks første.
bittelit1
 
Innlegg: 1
Registrert: Fre Jul 25, 2008 8:11 am

Re: South Field 22/7 2008

Innlegg Peter » Fre Jul 25, 2008 4:40 pm

Det betyr ikke automatisk at det er et feil. Geometrisk sett er det fortsatt harmonisk.
Peter
 
Innlegg: 151
Registrert: Fre Mar 28, 2008 10:01 pm
Bosted: Røldal


Gå til Kornsirkler 2008

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 8 gjester

cron