29/8 2009 Wayland's Smithy

29/8 2009 Wayland's Smithy

Innlegg eva-marie » Man Aug 31, 2009 6:54 pm

Første kornsirkel i mais i år:
Nå har luftfoto kommet:

Bilde

Bilde

Det foreligger ikke noe luftfoto ennå, men en strukket versjon av et bilde tatt fra en høyde gir en idé om mønsteret:

Bilde
eva-marie
Site Admin
 
Innlegg: 575
Registrert: Ons Mar 19, 2008 12:35 am

Re: 29/8 2009 Wayland's Smithy

Innlegg kareg » Tir Sep 01, 2009 8:41 am

Hmm denne formasjonen virker veldig spennede, og bare se hvordan maisstammene ligger, det her helt fantastisk og det er het bøyd ned til roten akkurat som kornet. Men disse stammene er mer tjukkere og hvis et menneske skulle lage sånt i en maisåker og da vil stammene sannsynligvis knekke. Men som sagt dette var gøy at det kom i mais også for det er ikke vanlig at det oppstår.
kareg
 
Innlegg: 47
Registrert: Tir Jul 07, 2009 1:30 am

Re: 29/8 2009 Wayland's Smithy

Innlegg Peter » Tor Sep 03, 2009 11:42 pm

I teori er dette en diatonisk konstruksjon, samt som peak's down, og Roundway 29-04. De 3 store sirkler har en 1:4 forhold diameter / centrum midsirklen. som samsvarer 2 octaver på diatoniske skalen. Plasering av de tolv sirkler som vokser ut av de to storste sirklene viser en fractal, likt som var brukt i fornevnte formasjoner. Det betyr at det ikke kan være noe annet en diatonisk. Avstand mellom hver sirkel er en hele note. (2 octaver er 24 noter)

Bilde
Dette er diagrammen som var avbildet i cc connector og viser en nøyaktig fremstilling hvordan en slik mønster bør ser ut. Og jeg trode ikke at det skulle være annerledes når jeg så bildene.

Men praksis er litt annerledes. Ta et mer nøye titt på bildene. Da kan du se at sirklene er slett ikke så jevnt som verken diagrammen eller teorien viser.
Jeg gidder ikke å diskuttere "ekt" eller "uekt". Det er av liten betydning for meg, og ujevne ulike sirkler kan bety like mye som en perfekt mønster. Hva var merkelig for meg var at dette er et eksempel at diagrammene ikke altid stemmer overens med realiteten (det skjer ganske ofte faktisk, ikke minst den jeg tegner selv :D ), men og at jeg ikke altid ser hva jeg tror jeg ser ved første blikk.

Så enten jeg har det feil med diatonikken, eller diagrammen "singer" en fremdeles ukjent melodi.
Peter
 
Innlegg: 151
Registrert: Fre Mar 28, 2008 10:01 pm
Bosted: Røldal

Re: 29/8 2009 Wayland's Smithy

Innlegg kareg » Fre Sep 04, 2009 12:27 pm

Hvis en ser på disse sirklene som blir større og større mot midten og går nedover igjen til liten sirkel, så kan det hende at det har noe med solen å gjøre, at solen vår går i en fase til en Rød kjempe og dermed mister kraften så blir kjempen mindre og blir til en hvit Dverg.
Bilde
kareg
 
Innlegg: 47
Registrert: Tir Jul 07, 2009 1:30 am


Gå til Kornsirkler 2009

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

cron