7/7 2009 Yatesbury

7/7 2009 Yatesbury

Innlegg Peter » Ons Jul 29, 2009 7:03 pm

Bilde

Denne er laget i oppdrag av National Geographic. Ser ut som at, bortsett fra Lucy Pringle, denne har blitt ignorert av de fleste websider. Jeg lurer på hvorfor egentlig. :?
Peter
 
Innlegg: 151
Registrert: Fre Mar 28, 2008 10:01 pm
Bosted: Røldal

Re: Yatesbury ?Juli

Innlegg Peter » Fre Jul 31, 2009 5:45 am

Nei, jeg har ikke noe mer en dette. Bare denne bildet fra Lucy Pringle sin nettside.
Peter
 
Innlegg: 151
Registrert: Fre Mar 28, 2008 10:01 pm
Bosted: Røldal

Re: Yatesbury ?Juli

Innlegg covidth » Fre Jul 31, 2009 11:56 pm

Sirkelen er både lik og ulik mange av de som dukket opp. Fotspor utenfor denne, hva med de andre sirklene? Denne sirkelen ligner de andre, kanskje fordi de som har lagd den har fått inspirasjon fra nettopp de andre sirklene. Jeg skjønner at det er enkelt for "nerder" å lage sirkler som ser sykt bra ut med tau og planker, men jeg vet ærlig talt ikke om alle sirklene lar seg lage på denne måten? Håper på en "åpenbaring" men tror ikke helt på det (men ønsker) ;0)
covidth
 
Innlegg: 6
Registrert: Ons Jul 30, 2008 12:35 am

Re: Yatesbury ?Juli

Innlegg eva-marie » Lør Aug 01, 2009 6:28 pm

Hei Peter og Erik

Beklager at jeg ikke har hatt anledning til å kommentere på denne tråden tidligere. Jeg var fryktelig opptatt siste dagen min i Wiltshire (31/7). Jeg kom hjem til Norge seint i går kveld og har ikke hatt anledning til å lese de nyeste innleggene i forumet før nå.

Denne sirkelen ble laget mellom klokka 18.00 7/7 og midnatt natt til 8/7. Den var bestilt av et filmteam fra National Geographic Channel som laget et program om kornsirkler. (De gjorde det samme til en film de laget om temaet for en 5-6 år siden.) Grunnen til at Crop Circle Connector og andre nettsteder ikke har lagt ut bilder og info om formasjonen, er at de ikke ønsker å lage "reklame" for hoaxere som sprer så mye desinformasjon og løgner om temaet. De hevder bl.a. å lage en rekke formasjoner hver sesong uten en gang å vite hvilken dato de oppstod.

Jeg er ening i at mønsteret er relativvt velykka til å være lagd av hoaxere. Det skyldes at de har kunnet lage formasjonen i dagslys (bonden var betalt) uten å risikere å bli jaget av bønden eller oppdaget av publikum. Selv om mønstret ser tiltalende ut, er det viktig å merke seg at det er enkelt. Det består bare av sirkler og er relativt greit å konstruere.

Været var forferdelig i Wiltshire i hele juli, med regnbyger omtrent hver eneste dag, og mange dager med kraftig, sammenhengende regn. Jordene i området har derfor vært fryktelig gjørmete. Den 7. juli var ikke av de verste dagene, men likevel var jordene gjørmete nok til at jeg måtte bruke gummistøvler (jeg besøkte tre forskjellige jorder denne dagen).
Jeg besøkte denne formasjonen om morgenen 8. juli, dagen etter den var laget. Det var ganske interessant å se hvordan en formasjon laget av mennesker ser ut når jordene er så sølete. Overalt på de liggende plantene inni mønsteret var det fullt av søle. Hvert eneste blad, strå og aks var helt innsmurt. Det var faktisk så ille at det så ut som om noen hadde helt en diger container med sølevann over hele formasjonen. Den var også stappfull av plankemerker, knuste og skadde strå.
Hvis dere er litt tålmodige, skal jeg få publisert noen av bakkbildene mine fra formasjonen slik at jeg kan legge dem ut her i forumet.

I alt besøkte jeg i år rundt 14 helt nye formasjoner mellom 4. og 31. juli. Selv om jordene jevnt over var gjørmete, var alle unntagen denne meneskelagde, helt rene og frie for søle den første morgen. Etter bare noen timer var de fleste av dem et trist syn. De ble helt innsmurt av søle og gjørme som de besøkende hadde under skoene sine.
eva-marie
Site Admin
 
Innlegg: 575
Registrert: Ons Mar 19, 2008 12:35 am

Re: Yatesbury ?Juli

Innlegg Peter » Lør Aug 01, 2009 8:39 pm

Takk for opplysningene. Jeg hadde ønsket at jeg hadde muligheter till å besøke Wiltshire. Må være kjempe interessant. Så lenge er jeg avhengig av nettsider for å få informasjon. Venter i spenning på bilder.
Peter
 
Innlegg: 151
Registrert: Fre Mar 28, 2008 10:01 pm
Bosted: Røldal

Re: Yatesbury ?Juli

Innlegg eva-marie » Søn Aug 02, 2009 1:18 am

Her kommer bildene av det liggende kornet i National Geographic-formasjonen. De er tatt forskjellige steder i den store og de små sirklene. Ved siden av at alle delene av plantene var innsmurt i søle, manglet legden totalt eleganse og flyt, var mekanisk og svært flattrykket:

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
eva-marie
Site Admin
 
Innlegg: 575
Registrert: Ons Mar 19, 2008 12:35 am


Gå til Kornsirkler 2009

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

cron