19/7 2009 Martinsell Hill

19/7 2009 Martinsell Hill

Innlegg eva-marie » Søn Jul 19, 2009 7:50 pm

Etter noen stille dager her nede ble det idag rapportert en ny kornsirkel ved Martinsell Hill:

Bilde

Det merkelige med formasjonen er at den er "kutta av" der to av armene treffer grensa til neste jorde. Dette kan kasnkje virke som et menneskelig trekk: Nemlig at mennesker som har lagd den har feilberegna plasseringen på jordet. Skeptikerene sier imidlertid det motasatte; en slik feil ville aldri menneskelige sirkelmakere gjøre. Så dette er kanskje heller en liten spøk fra de skapende kreftene bak fenomenet?
Jeg besøkte selv formasjonen i dag. Legden er elegant, flytende og luftig. Sirklene er helt reinsårne og presise, og på tross av at det regna mye i natt (det har snart regna her nede tre uker i strekk!) og jorda er fukttig, var det ikke et grann søle å se noe sted på det liggende kornset. Alt var reint, perfekt og vakkert!
Det ble også funnet mange forlenga og hullete leddknuter i formasjonen.
eva-marie
Site Admin
 
Innlegg: 575
Registrert: Ons Mar 19, 2008 12:35 am

Re: 19/7 2009 Martinsell Hill

Innlegg Steeltoe » Søn Jul 19, 2009 8:37 pm

Dette er virkelig vakkert!

HVEM er det som lager hundrevis av kornsirkler hvert år, og hvor ser man de med målbånd, presisjonsintrumenter og planker? Veldig få sirkler lages av mennesker ut ifra hva man kan forske på dette fenomenet. Noen ganske få lages beviselig av mennesker ja, men det forklarer ikke de hundrevis av andre som dukker opp, også i andre land over hele verden.. Ingen har noensinne bevist at de har laget alle disse, og ingen seriøse står frem og tar æren for alle disse kunstverkene.. Av de som beviselig lages av mennesker, er det veldig få som kan etterligne bare noen få av teknikkene som fins, og ingen klarer å etterligne alle tegn ved "ekte kornsirkler" (legg av korn, virvler ol.).

Noen ganger kommer det "oppdateringer" på samme sirkel. I år har det vel kommet en med 3-4 oppdateringer på en av de mest avanserte "sirklene", som inneholder en slags kodet melding/"kretskort". Hvordan klarer sirkelmakerne å snike seg forbi de skuelystne, som sitter oppe med nattkikkert om natta og tar video/bilder, samt interesserte som besøker dette spesielle området i England daglig? Særlig fordi de kommer over natta og noen timer, virker dette helt fjernt å tro at mennesker står bak dette (men for folk flest er jo virkelighetens muligheter enda fjernere..)

Og nå, enda et "bevis" på en projisering, nemlig at sirkelen avsluttes ved utkanten av kornet.. Mulig det bare er fordi det er gress der, og målinger kan vise at det er et avtrykk/stråling der også..? DET vil kunne vise noe som peker på kilden til disse sirklene.

Kanskje kommer nye sirkler til å vise lignende avtrykk? F.eks., en sirkel som er strekt, som om den er projisert på jordoverflaten, og man kan beregne retningen sirkelen kommer fra (ut fra planeten eller inn i planeten). DET hadde vært noe! (hint hint ;-) Mulig noen av sirklene allerede har visse fordreininger slik, men at det er vanskelig å se/måle.. Det vil isåfall være nok et "bevis" på uforklarlig kommunikasjon her..

Har ikke allverdens tid til å forske på dette, men det er tydelig at noen ønsker kontakt med oss, og utvide formen for kommunikasjon. Tydeligvis må vi invitere dem, og de tar veldig hensyn på hva folk tåler av virkelighet, går forsiktig frem. Tenk på europeerne som inntok USA/Latin Amerika (eller hva det het den gang..). Man skal være ytterst forsiktig på ALLE plan, og det vet tydelig disse som lager dette..
Steeltoe
 
Innlegg: 1
Registrert: Man Jun 29, 2009 11:35 am

Re: 19/7 2009 Martinsell Hill

Innlegg phander » Tor Jul 23, 2009 11:18 am

Spennende figur og spennende kommentarer. Jeg ble interessert i mytologi og symboler for mange år siden og er det fremdeles. Var opptatt av Vannmannens tidsalder og religionenes/tradisjonenes profetier om store begivnheter (det som nå omhandler 2012). Jeg er både skeptisk og åpen av natur. Selv trodde jeg at dette var tilbakelagt, og det er ikke mer enn noen måneder siden at jeg syntes det hørtes litt spekulativt ut da en jeg kjenner, fortalte om kornsirklene. Nå ser det litt annerledes ut, må jeg innrømme, selv om jeg prøver å bevare en skepsis.

De som tror at alt er menneskeskapt, må jo stille seg noen spørsmål: er det mulig at noen få mennesker kan besitte så stor grad av kunnskaper i matematikk, geometri, religionshistorie og innsikt i så mange forskjellige religioner/tradisjoner og symboler? Og hvis de har utviklet en så avansertt apparatur, hvorfor har de ikke for lengst tatt patent på den og tjent millioner? Samt hvorfor er aldri noen blitt tatt "på fersken"? Statistisk sett burde det ha skjedd minst en gang.

En annen sak er om inidivider i en avansert sivilisasjon nødvendigvis er like avanserte alle sammen? De som betjener slike apparater/maskiner eller hva det er, må vel få opplæring? Jeg liker å tenke en barnslig tanke om at noen nyopplærte kan ha gjort en miss med denne figuren (oops, jeg bomma :!:).

Men hvis ufullkommenheten i denne figuren er gjort med hensikt, kan det jo være et budskap om at vi (menneskene på jorden) hindrer utvikling -- vist ved at vi ikke kan se heløe firguren, selv om vi kan tenke oss hvodan hele figuren ser ut.

Figuren ha dynamikk og bevegelse i seg, men dette hindres ved at figuren ikke er hel. Tolkningsspørsmål: er det slik at vi ikke har villet se "hele bildet" ennå?

I alle fall stimulerer kornsirklene fantasi og refleksjon, og det er jo en verdi i seg selv. Mange tolkninger kan munne ut i en forståelse som senere viser seg å være riktig.
phander
 
Innlegg: 10
Registrert: Man Jun 15, 2009 8:50 am
Bosted: Nord-Trøndelag

Re: 19/7 2009 Martinsell Hill

Innlegg eva-marie » Tor Jul 23, 2009 9:03 pm

Hørte i dag en spennende teori om hvorfor de to armene på formasjonen er kutta:
De avkutta armene stopper i et piggtrådgjerde. Kankskje det er slik at vi som studerer dette fenomenet må forsere en utfordrende hindring eller klatre over et slags mentalt gjerde for å oppnå en dyperere forståelese av hva fenomenet handler om? Blir vi invitert til å ta oss over på "den andre sida" for å være med i en ny fase av fenomenet?
eva-marie
Site Admin
 
Innlegg: 575
Registrert: Ons Mar 19, 2008 12:35 am

Re: 19/7 2009 Martinsell Hill

Innlegg sol+bok » Fre Jul 24, 2009 10:33 am

Den nye ( 23/7 2009 Woodborough) kornsirkelen viser det nye romme,
om me bare våger å komme over på den andre siden.
sol+bok
 
Innlegg: 3
Registrert: Tir Jul 07, 2009 12:57 pm
Bosted: Skånevik

Re: 19/7 2009 Martinsell Hill

Innlegg Peter » Fre Jul 24, 2009 4:01 pm

I denne sammenheng tror jeg at hele sesonget handler om interaksjon, og et invitasjon i å delta. Tenk på alle formasjoner som har vokst i flere stadia, eller ble ødelagd og reparert etterpå. Kanskje noen ser det slik at bonden blir "straffet" når han øydelegger et formasjon, og finner det endå størrer att nesten morgen. Men egentlig er det og et kommunikasjon.
Peter
 
Innlegg: 151
Registrert: Fre Mar 28, 2008 10:01 pm
Bosted: Røldal

Re: 19/7 2009 Martinsell Hill

Innlegg eva-marie » Fre Aug 07, 2009 10:42 pm

by Inger Marie Shkreta » 24 Jul 2009 07:09 am

Hei¨kornsirkelen fra 19.7.09 ser for meg ut som en konstellasjon av planeter. Det kan være at alle planeter er bygd opp rundt en "moderplanet", eller at noen er, og at andre svever rundt. Dette er jo det vi i prinsippet har lært også, selv om denne oppbyggingen her ser litt spesiell ut. Veldidg interessant dette her. Inger

(Je flyttet innlegget ditt hit, Inger.)
eva-marie
Site Admin
 
Innlegg: 575
Registrert: Ons Mar 19, 2008 12:35 am


Gå til Kornsirkler 2009

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

cron