17/6 2009 Avebury Avenue

17/6 2009 Avebury Avenue

Innlegg eva-marie » Tor Jun 18, 2009 11:44 pm

Onsdag morgen ble en merkelig sjukantet kornsirkelrapportert ved Avebury Avenue i Wiltshire.
Det var en "organisk" utseende sjukant med et slags flammemønster i midten. Allerede samme morgen, før den var fotgrafert fra lufta, ødela bonden formasjonen ved å slå kornet i utkanten av sjukanten og ved å kjøre på kryss og tvers av flammemønsteret i sentrum.

Slik så formasjonen ut etter bondens hærverk:
Bilde

Torsdag morgen var kornsirkelen blitt "reparert" ved at sjukanten var utvidet og hadde fått en ny kant, og ved at restene etter flammemønsteret var lagt ned. Formasjonene hadde i tillegg fått en hale:
Bilde

Mer info og bakkebilder her: http://www.silentcircle.co.uk/monq1.html
eva-marie
Site Admin
 
Innlegg: 575
Registrert: Ons Mar 19, 2008 12:35 am

Re: 17/6 2009 Avebury Avenue

Innlegg Peter » Fre Jun 19, 2009 6:31 pm

Bilde
Peter
 
Innlegg: 151
Registrert: Fre Mar 28, 2008 10:01 pm
Bosted: Røldal

Re: 17/6 2009 Avebury Avenue

Innlegg eva-marie » Fre Jun 19, 2009 10:48 pm

I dag, 19/6, har formasjonen igjen blitt utvida. Sjukanten har blitt innskrevet i en sirkel, og formasjonen har fått to nye "haler" av sirkler. Se bildet over.
eva-marie
Site Admin
 
Innlegg: 575
Registrert: Ons Mar 19, 2008 12:35 am

Re: 17/6 2009 Avebury Avenue

Innlegg Peter » Man Jun 22, 2009 7:58 am

Ingen peiling om dette har å gjør med noe, men interessant alikevel:
http://www.ted.com/talks/bonnie_bassler ... icate.html
Peter
 
Innlegg: 151
Registrert: Fre Mar 28, 2008 10:01 pm
Bosted: Røldal

Re: 17/6 2009 Avebury Avenue

Innlegg phander » Man Jun 22, 2009 10:58 am

Jeg har først nylig "oppdaget" kornsirklene -- i den forstand at jeg visste ikke om omfanget og hvordan de så ut. Derfor vet jeg ikke så mye om forhistoriene, selv om jeg har prøvd å orientere meg. Men denne var så spesiell at jeg har fundert over den i flere dager. Det var noe underlig ved den første tegningen -- ikke rund og perfekt (er dette nytt?), og jeg lurte på om det gjengav noe i kroppen (nervetråder?). Derfor var linken til bakterier interessant.

Er det også nytt at en kornsirkel utvides etter at den er laget?

Jeg tenker på kornsirklene som drømmesymboler. Hvis dette skulle være en drøm, begynner den med et kaos, som repareres først ved at kanten forsterkes, dernest ved at figuren perfeksjoneres ved en sirkel. Så dannes det en hale og etter hvert to "armer". Figuren med hale fikk meg først til å tenke på et rumpetroll, og de to "armene" kunne være del av forvandlingen på vei til frosk. Altså en prosess fra ufullstendig individ til et ferdig utviklet individ i et annet element. Åndelig metafor?

Jeg undres på om det var inntrykket av den første figuren som provoserte bonden, altså ikke bare at han fikk noe uvelkomment i åkeren. Kanskje peker den på et kaos i vår felles menneskelige underbevissthet.

Hvis bakterielinken er aktuell, handler det på en måte om sykdomsbekjempelse.

Hvis det skulle være et budskap i dette (jeg tenker at kornsirkeltematikken har mange "hvis"), kunne det være: "Det er brutt ut kaos eller sykdom (jorden? menneskene? er syke), men vi gjør alt for å bekjempe den".

Jeg kan assosiere figuren også til en fødselskanal eller eggleder. Vitsen med kornsirklene er kanskje at de åpner for mange tolkninger.
phander
 
Innlegg: 10
Registrert: Man Jun 15, 2009 8:50 am
Bosted: Nord-Trøndelag

Re: 17/6 2009 Avebury Avenue

Innlegg Peter » Man Jun 22, 2009 8:32 pm

Jeg liker slike indre betraktingene; kjekt å bygge videre på det. Hvis bondens aksjonen fremstiller kaos, hva var formasjonen då før bonden øydelagd det? Er det bonden gjorde en slags "syndefall"?

Det skjedde i hvert fall en gang før dette året at en formasjon vokste
Bilde

19 og 21april

Bilde
Milk hill fra 02-06 har noe i felles. Det og er et heptagon som blir besøkt av et liten gjenstand. Denne gangen har det allerede kommet inn. Sammenlignigen er og at denne dingsen forstyrre balansen; armene inn i sirkelen blir presset til siden
Peter
 
Innlegg: 151
Registrert: Fre Mar 28, 2008 10:01 pm
Bosted: Røldal

Re: 17/6 2009 Avebury Avenue

Innlegg phander » Man Jun 22, 2009 10:18 pm

Når det gjelder bonden, så kan vi jo bare gjette. Men jeg tenker at innholdet må ha vært en provokasjon, at det har trigget noe ubevisst kaos. Det så muligens slik ut som vi ser det, det er ikke godt å vite hvor mye som er rasert. Men jeg tror kaoset er det første budskapet -- inkludert bondens forventede raseri. Så kommer reparasjonen som en forlenget del av prosessen.

Jeg tror neppe dette kan kalles noe "syndefall", for den første figuren gav ikke noe perfekt inntrykk -- og det tror jeg ikke den kan ha gjort før raseringen heller. Jeg tror heller at det handler om det motsatte: gjenopprettelse.

Innholdet i "hodet" -- den første figuren -- er fremdeles gåtefullt. Det virker som noe organisk, det virker i alle fall som noe som ligger nakent og sårbart -- parallelt med et kranium som er åpnet så hjernen synes.
phander
 
Innlegg: 10
Registrert: Man Jun 15, 2009 8:50 am
Bosted: Nord-Trøndelag


Gå til Kornsirkler 2009

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

cron