Mens vi venter på nye kornsirkler sommeren 2009

Mens vi venter på nye kornsirkler sommeren 2009

Innlegg Odd1 » Søn Mar 29, 2009 11:29 pm

De siste fire somrene har jeg vært i Wiltshire og beundret kornsirkler. Når anledningen har vært der, har jeg prøvd å frette ut de innfødte hvordan de oppfatter kornsirkelfenomenet - og det kan vel dreie seg om 15- 20 samtaler eller noe der i kring. Slik jeg opplevde svarene, er de som følger: De fleste viste liten eller ingen interesse for fenomenet. Jovist hadde de hørt om kornsirkler, men personlig hadde de aldri besøkt noen kornsirkel og hadde heller ikke noen planer om å gjøre det. De fleste samtalene ble "nullet ut" med et smil og bemerkningen " I don´t know". Ca. 2 km fra Avebury ligger Wiltshire Microlight Center ( http://www.wiltsmicrolights.com/). Dette er et privat flygemaskinforetak der ex-RAF piloten Tony Hughes driver sin virksomhet som flyinstruktør. I tillegg kan han leies til sightseeing og taxioppdrag- en aktivitet som må utnyttes i sommermånedene. Tony er en person som har bivånet mange figurer fra luften, og kanskje den person som har observet flest kornsirkler i Wiltshire. Han var også en av dem som ikke bare trakk på skulderen og sa: " I don´t know" da han ble spurt om hva han trodde om fenomenet. I en samtale der jeg spurte om hans tanker rundt kornsirkelfenomenet, var svaret fritt oversatt som følger: "Det er riktig at noen figurer er menneskelaget. Ringene der borte - han pekte mot et høydedrag med bugnende korn - er menneskelaget. Og hvorfor kan jeg si det. Jo jeg observerte de som laget dem- de brukte to dager på jobben, og figuren er ganske enkel. Men jeg har hatt utflyvinger over kornfelt der det garantert ikke har vært noe figurer i det hele tatt. Da jeg så etter 15-20 minutter har fløyet tilbake over det samme feltet, var det komt ganske komplekse figurer. Hvem som hadde laget dem ? Vet ikke, men de kan umuelig vært laget av mennesker". Ja så får vi bare lure og spekulere selv da.
Odd1
 
Innlegg: 6
Registrert: Fre Apr 18, 2008 9:58 am
Bosted: Fana

Gå til Kornsirkler 2009

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

cron