Yatesbury 01-06-'07
Spiralen var lett å rekonstruere. Storste utfordering var å plasere alle små sirklene på rette sted. Det er ikke altid sikert om jeg har gjort det helt nøyaktig, og det gjør det vanskelig å tydde hva det er vi ser på. Jeg kan ikke forklare hvorfor alle sirklene står så uregelmessig plasert, men jeg kan hjelpe litt i rett rettning kanskje.
Jeg farget alle sirklene som står tilsynelatende i ett eller annet sammenheng. Det hjalp i å legge alle sirklene på plass så godt som mulig. Flere faktorer i landskapet spiller og med.
Nøyaktig et år før Barbury castle’s Pi formasjon var dette et formasjon som óg var viet til Arkimedes. Denne type spiral, hvori vindingene beholder en konstant avstand mellom hverandre er blitt kallet en Arkimaedisk spiral.
Det er ikke helt sikert hva et spiral fremstiller som symbol, men mest antatt tydning er at det er et symbol for Solen. Hvis du teller sirklene fra sentrumet utover, skal du kommer på 29 då du er ved den liten firekant i åkeren, som henvises til månen. Nemlig en synodiske måned, tiden mellom to full måner er 29,5 dag. I så fall er formasjonen litt over 2 måneder ”langt”, med 57 sirkler.
Men er det meningen at vi følger spiralen? Jeg måtte tenke om hvordan hendelser som opstår over tid har en tendens å komme tilbakke, hvis spiralen er et tidslinje.
Men det er ikke så sikert. Jeg synes at formasjonen inviterer til å ta snarveier; se for naturlig, og flyttende det er å ta fra sentrumsirkel tractorsporen till venstre og ta svingen, og så fortsetter du i spiralspor. Det ser nesten ut som om det er meningen. Spiralen er ikke et labyrint, så vi trenger ikke å følge den.
Hva alle grupperinger av sirklene då bety vet ikke jeg.
1, 2, 3, 1, 5, 1, 4, 2, 1,1, 7, 2 (lite firekant), 2, 1, 1, 3, 9, 2, 1, 1, 3, 3, 1 er grupperinger av sirklene
http://www.greatdreams.com/crop/yates/y ... spiral.htm gjør et forslag i å tolke formajsonen. 11 gruperinger av sirkler før-, og 11 etter firekanten markeringen, og legger et sammenheng med chakra systemet.
Et firekant inn i største sirkel som gjør siste vindingen ligger både langs et tractorspor og det liten firekanten. Gule sirklene virker å har noe med en heptagram å gjøre.
Konsentriske sirklene med firekantene og pentagram inni viser avstanden mellom alle gule sirklene.
Nesten usynlig (jeg hadde ikke oppdaget det etter flere dager) ligger der et diagonalt linje tvers over formasjonen. Mulig gjør det en side av et equilateral trekant inn i største sirkelen, men jeg er ikke sikert. Det ser i allfall sånn ut at et linje mellom de to ytterste små sirkelene på spiralen ligger parallel med denne linje. I såfall er begge to del av et decagram (10 kant) sentralt i størstte sirkelen, dette kan være viktig, fordi Barburycastle formasjonen trengte og et decagram for å lese pi. (ikke på tegningene)
Men jeg kan ikke være absolut sikert, med bare denne bildet jeg har.
En Arkimedes spiral er ikke et konstruksjon som finnes att i naturen, som et logaritmiske spiral (sneglhus for eksempel), men er et matematisk konstruksjon.
Likt som med Pi eller diatonik, er det igjen noe som gjenspeiler noe fra vårt kultur.
Formasjonen er relatert till Pi formasjonen et år senere, og jeg tror at denne må ses i sammenheng med omgivelse; vegen som ligger tett på ytterste sirklene, tractorspor, den merkelige lite firekant, og en diagonalt linje som ligger tvers over formajsonen, nesten usynlig, men har et eller annet sammenheng med de to ytterste sirkelen på spiralen.
Litt unødvendig å sammenfatte alt dette endå en gang kanskje, men jeg vill påpeke noe egenskaper av denne formasjonen som har muligvis mer inhold enn først antatt;
-Med presis et års mellomrom ble der funnet to spiralformasjoner som snur i klokkerettning. --Begge to henviser till Arkimedes og ligger tett på en veg eller pade.
-Begge to har et usynlig heptagram i geometrïen. Barburycastle formasjonen er basert på decagonal geometri, muligvis Yatesbury og.
-Barburycastle hadde i allfall en tydlig inhold som vi kunne lese eller tyde. Sirklene i Yatesbury formasjonen ligger ikke så tilfeldig som man kan tenke ved første øyekast, hva kan muligvis denne formasjon fortelle os?. Jeg har kommet så langt jeg kan her, jeg håper noen har noe tanker om dette..