Er du åpen for KOMMUNIKASJON MED SIRKLENE?

Diskuter alt om kornsirkler

Er du åpen for KOMMUNIKASJON MED SIRKLENE?

Innlegg eva-marie » Man Apr 28, 2008 6:14 pm

Allan Brown, som har skrevet boka om den fantastiske Crooked Soley-formasjonen fra 2002, har uttalt følgende:

"The best crop circle material comes from those who engage with the phenomenon in an open poetic, imaginative way.

As soon as you try to get to the bottom of the phenomenon in any rational, analytic way, you must reach the conclusion that most of the formations are probably man-made, and it is unlikely that you'll ever in any tangible sense work out which are which in any given season.

In fact as soon as the notion of who's making them gains the upper hand, the poetic quality of the work will begin to fall away."


Dette utsagnet er svært viktig, synes jeg. Mange som har studert fenomenet, har gått i den fella at de bruker all sin energi på å avgjøre hvorvidt hver enkelt sirkel er menneskelagd eller ikke. Dermed lukker de seg lett for mange spennende erfaringer av annen art som sirklene inviterer oss til å utforske.
eva-marie
Site Admin
 
Innlegg: 575
Registrert: Ons Mar 19, 2008 12:35 am

Innlegg -H- » Man Apr 28, 2008 11:37 pm

Når jeg ser bildet av en kornsirkel, er ofte det første jeg tenker; "Hvordan kan mennesker være i stand til å lage noe sånt?"
Jeg er 100% sikker på at mange kornsirkler er ikke menneskelagd.. men det tenker jeg ikke så mye over lenger.. hvis noen beviser at mønsteret er laget av mennesker, så okey.. helt greit... de kan ikke bevise de hundrevis av andre sirklene! Hvis de derimot gjør det, å motbeviser hele kornsirkelfenomenet, da ville det ikke vært så greit for meg! Hvorfor ikke? Jeg vet faktisk ikke, men kornsirkler har på en måte trollbundet meg, og jeg blir alltid like fascinert av en ny kornsirkel, eller bilder av gamle også! Jeg vet ikke hvorfor, men kornsirkler opptar mer og mer av min tid! Om det er meg selv, eller kornsirklene som står bak det, vet jeg ikke.. Kan hende er det meg selv.. Kan hende er det en eller annen kraft fra kornsirklene som påvirker meg på den måten de gjør!
Jeg vet bare det at jo mer jeg leser om kornsirkler, og jo mer jeg setter meg inn i det, jo mer fascinert blir jeg, og jo mer vil jeg finne ut! :D
aka Henrik B.L.

"There are two infinite things; the Universe and human stupidity. And I'm not sure about the first." A. Einstein
"It is not death that a man should fear, but he should fear never beginning to live"
-H-
 
Innlegg: 21
Registrert: Tor Mar 27, 2008 12:07 am
Bosted: Ski

kornsirkelforskning.

Innlegg Erik » Tir Mar 31, 2009 5:33 am

-H- skrev:

"hvis noen beviser at mønsteret er laget av mennesker, så okey.. helt greit... de kan ikke bevise de hundrevis av andre sirklene! Hvis de derimot gjør det, å motbeviser hele kornsirkelfenomenet, da ville det ikke vært så greit for meg!"

-Svar: bevisbyrden ligger ikke i å bevise at det er mennesker.
Erik
 

Re: Er du åpen for KOMMUNIKASJON MED SIRKLENE?

Innlegg erik- » Tir Mar 31, 2009 6:10 am

Jeg skjønner ikke hvorfor det står at jeg har skrevet et innlegg i dag da jeg ikke har vært her på noen dager.
erik-
 

Re: Er du åpen for KOMMUNIKASJON MED SIRKLENE?

Innlegg eva-marie » Tir Mar 31, 2009 5:44 pm

Hei Erik
Mener du at det ikke var deg som skrev dette innlegget "by Erik on 31 Mar 2009 03:33 am"?
Vil du i tilfelle at jeg skal slette det?
(Ganske skummelt forresten, hvis det ikke var du som skrev det. Da må det jo bety at noen andre har fått tilgang på ditt passord?
eva-marie
Site Admin
 
Innlegg: 575
Registrert: Ons Mar 19, 2008 12:35 am

Re: Er du åpen for KOMMUNIKASJON MED SIRKLENE?

Innlegg eva-marie » Lør Apr 18, 2009 7:04 pm

Ønsker du at jeg skal slette det?
eva-marie
Site Admin
 
Innlegg: 575
Registrert: Ons Mar 19, 2008 12:35 am


Gå til Ulike kornsirkeltemaer

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

cron